К аква е разликата между креативността, създаването на идея и предприемачеството? Семинар по тези теми беше част от инициативата академия „Иновация в действие“ и се провежда за четвърти пореден път. Над 100 млади хора с интерес в иновациите изслушаха историите на посланиците на инициативата за 2017/2018 година – певицата DIA, която завладя света със своите песни, комбиниращи традиционни мотиви с техно звучене, Любомир Янчев, създател на устройството за умно управление на климатици „Мелиса“, и Кирил Митов, който развива роботиката в България и чужбина чрез платформите за онлайн обучения по роботика “Robopartans”.
„Креативността е да имаш нова идея. Иновацията е да добавиш стойност към тази идея. Предприемачество е да направиш иновациите успешен бизнес. Академия „Иновация в действие“ дава възможност да обединим всички тези елементи, които я правят уникална“, каза Кирил Митов, по повод мотивацията си да подкрепи инициативата през тази година.
„Ако искате една идея да се превърне в бизнес, то вие трябва да дадете своя принос за нея. Затова моят съвет към младите хора е не да тествате дали потенциалните ви клиенти просто харесват идеите ви, а дали всъщност биха платили за тях“, сподели препоръката си към младите иноватори Любомир Янчев.
„Щом човек има добра идея, трябва да действа веднага, за да не изтърве момента. „Иновация в действие“ ще ви научи и как уловите този момент и да осъществите мечтите си“, каза DIA и призова присъстващите да се включат в Академията.
Всеки, който има интерес в тази област и отговаря на критериите, може да кандидатства до 29 януари 2018 г. на интернет страницата на инициативата. Одобрените ще се присъединят към останалите 30 кандидатствали, които вече са избрани за участие в работилниците, част от Академията. Областите, в които тази година младите иноватори ще развиват идеи, са: “Ефикасно използване на ресурсите“, „Дигитална трансформация на българската култура и традиции“ и „Образование на бъдещето“.
В тазгодишното издание на инициативата 100 млади хора ще се включат в Академията. В рамките на предстоящите работилници те ще получат знания и умения за създаване и управление на проекти, свързани с иновациите. Всеки един от тях ще получи ценно ноу-хау и съвети от изявени специалисти по темите: генериране на идеи, анализ и оценка на потенциала на новите идеи, дизайн и ре-дизайн на иновативни продукти, устойчиви бизнес модели и взимане на решения. След участието си в работилниците, младите иноватори ще разпишат идеите си, с които да се включат в състезанието за наградите на инициативата.
В четвъртото издание на Академия „Иновация в действие“ организаторите я надграждат, защото вярват, че да си иновативен означава да се променяш към по-добро. Тъй като зад добрите проекти винаги стои една благородна идея, те решиха да включат в програмата и добротворчеството. С участието си в Академията всеки курсист ще има възможност да подкрепи една благородна кауза, за която вярва, че най-много има нужда от съдействие. Още при кандидатстването си всеки ще посочи проекта, който иска да подпомогне, а като част от панела „Взимане на решения“, ще може да защити избора си.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!