З асега обвинение има само срещу шофьора на автобуса, който катастрофира в понеделник вечерта на автомагистрала „Тракия”. 17 души пострадаха при инцидента, който по чудо се размина без жертви. Пътници твърдят, че шофьорът е заспал зад волана, а транспортното министерство започна спешна проверка на фирмата-превозвач.
ВИЖТЕ СНИМКИ ОТ МЯСТОТО НА КАТАСТРОФАТА
„Работи се по три версии след катастрофата на магистрала „Тракия”. Първата е преумора на шофьора, което е довело до заспиването му зад волана. Втората – техническа неизправност на автобуса. И третата – дали е налице засичане или заслепяване на водача на превозното средство. Към момента свидетелските показания клонят към версията за преумора”, коментира Мина Грънчарова, районен прокурор на Ямбол пред NOVA.
Шофьорът е отказал да дава каквито и да е обяснения за катастрофата. Той е пуснат под домашен арест, тъй като според прокуратурата няма опасност да се укрие. За повдигнатото му обвинение за причиняване на средна телесна повреда на повече от едно лице го грозят до 6 години затвор.
Грънчарова поясни, че тахографският лист на автобуса е стар и на името на друго лице, което прави невъзможно разчитането на обстоятелствата около катастрофата.
„Повдигнато е обвинение срещу водача на автобуса за причиняване на телесна повреда на повече от един човек, но се работи и по версията за съучастие на длъжностни лица от фирмата превозвач”, посочи Грънчарова.
Във връзка с това прокуратурата започва проверка на всички фирми от бранша на територията на област Ямбол.
Вече е ясно, че депутатът Ивайло Константинов от ГЕРБ, който е член на транспортната комисия в парламента, е съсобственик във фирмата превозвач „Юнион-Ивкони”.
Според зам.-министърът на транспорта Ангел Попов „няма върху никого чадър” и е налице строг контрол над превозвачите в страната. Той отчете, че до момента са съставени 12 хил. акта на стройност 6,5 млн. лв. за нарушения.
„Само на „Юнион-Ивкони” от началото на годината са съставени 28 акта, като последните са на стойност 10300 лв. Част от нарушенията са, че превозвачът не е осигурил правилно функциониране на тахографите, не е осъществил контрол върху попълване на пътните листове и допуска неизпълнение на маршрутите”, подчерта зам.-министъра.
От 2009 г. до момента шофьорът на катастрофиралия автобуса няма нито едно нарушение на правилата за движение и транспорт. Преди да тръгне на път във въпросната вечер той е минал медицински преглед. А на автобуса е направена техническа инспекция.
Попов изтъкна, че в България положението с работната ръка е изключително тежко и браншът изпитва сериозна липсва на шофьори.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!