М ъжът, който пострада от падането на бетонна плоча върху автомобил и приятелят му ще съдят Агенция „Пътна инфраструктура”, съобщава Нова ТВ.
Инцидентът стана вчера на магистрала „Хемус” при надлеза към гара Яна. Бетонното парче проби стъклото на автомобила на двамата и рани единия мъж по лицето.
И днес продължават огледите на надлеза.
От АПИ ще изследват парчето, за да се установи дали то е от моста, или е паднало от камион.
Пред телевизията експерти обясниха, че над 50% от мостовете у нас се нуждаят от ремонти и това ще струва милиони левове.
От АПИ съобщиха, че Лабораторията на Института по пътища и мостове ще направи анализ за произхода на бетоновия къс. Причината са съмненията, че бетоновият къс
може да е паднал на платното от преминаващ камион
и всъщност да не се е отчупило от съоръжението, построено през 1975 г.
Вече е обезопасено мястото, на което се случи вчерашният инцидент. Днес там беше направен и подробен оглед, бяха взети и проби от бетона, за да се потвърди или отхвърли, че падналото парче е било именно част от тази конструкция. Иначе десетки са опасните мостове по пътищата на страната, които имат нужда от спешен ремонт, показва анализът на АПИ.
Ден след инцидента оголените участъци от надлеза са укрепени, а стърчащи арматурни железа почти няма.
„Бяха взети проби от бетон на конструкция, за да могат да се сравнят показателите с къса, който причини този инцидент. Не изключваме нито една от версиите”, уточни инж. Георги Златев – Агенция „Пътна инфраструктура”.
Шофьорът на ударената кола обаче е категоричен, че парчето е паднало именно от моста.
Той заяви, че е присъствал по време на огледа на експертите на място и отломката е съвпадала изцяло с липсващата част от моста.
Оказва се, че риск на пътя има. Знаят го шофьорите, знае го и държавата. За ремонта са необходими поне 600 милиона – пари, които Пътната агенция няма.
„Над 50% се нуждаят от основен ремонт. Би било много по-добре, ако на части ежегодно се отделят необходимите средства за текущо поддържане, за да не се стига до тези повреди по мостовете”, посочи проф. Димитър Димов, експерт по мостостроене.
Прегледи на съоръженията се правели всяка пролет и зима.
Рискът е най-голям през зимата. Тогава настилките и конструкциите са студени и вероятността от повреди и отцепване на такива късове от съоръженията е най-голяма. Проблем създавали и извънгабаритни тирове, които разрушавали част от конструкцията на съоръженията.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!