П рез миналата седмица само за два дни в един участък на пътя София-Варна загинаха общо 11 души.
„В рамките на 48 часа след катастрофата край с. Микре още два човешки живота бяха отнети на това място. През този един месец никой не си направи труда да направи анализ и да изработи стратегия срещу тази безсмислена война по пътищата”, коментира в „Здравей, България” по NOVA Йонко Иванов от Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка.
ВИЖТЕ КАДРИ ОТ МЯСТОТО НА КАТАСТРОФАТА В ГАЛЕРИЯТА
„Не могат да се сложат колани на всички автобуси, защото има типово одобрение, има специално място, където коланите трябва да се сложат. Така че това не е най-добрият вариант. Освен това трябва да се задължат пасажерите сами да си слагат тази колани, за което отговаря фирмата или водачът”, добави Иванов.
Бус и камион катастрофираха край Микре. Следователи: Ужасно е
Има версия за катастрофата край Микре
Той е категоричен, че отговорността за инцидента, при който край село Микре загинаха 9 души, е на превозвача, който е назначил шофьора на автобуса. През миналата година на същия участък от пътя са загинали 34 души.
„Имаме 9 или 10 пътя в държавата, които са с емблемата опасни”, подчерта Йонко Иванов.
По думите му трябва да се направи анализ и да има стратегия за превенция и разрешаване на проблема. Иванов даде пример с тунела „Витиня”, където цяла седмица има мъгла с видимост под 50 метра.
„Никой от Агенция „Пътна инфраструктура” не застана с лампа, за да сигнализира”, посочи Йонко Иванов.
„Този път е ремонтиран съвсем наскоро – мантинели, маркировка и изсичане на храстите. Проблем с пътя няма, но това е участък, на който, според мен, се кара неразумно от някои водачи”, смята инж. Светослав Глосов от Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура”.
Според него причината за много инциденти във въпросния участък край село Микре е, че пътят е нов и шофьорите се опитват да наваксат закъснението си в правата отсечка след много завои.
Той смята, че трябва да се сложи широка червена шумяща разделителна ивица между двете ленти – нещо, което е имало успех край Кресна.
„Допускам, че една от версиите за трагедията край с. Микре е неправилно изпреварване. Другата версия е внезапно възникнала повреда в моторното превозно средство или нещо се е случило със здравословното състояние на водача”, заяви пред „Здравей, България” следователят Георги Илиев, който е разследвал различни инциденти в транспорта.
И добави: „Скоростта е тази, която убива. От АПИ трябва да направят анализ защо точно там стават толкова често пътно-транспортни произшествия”.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!