З аради човешка грешка два пътнически влака са били на косъм от сблъсък.
Малко преди 18.00 ч. вчера влак, пътуващ от София за Варна е спрял на шести коловоз на гара Церковски. Междувременно пътническият влак от Бургас за Ямбол се е движел по същия коловоз. До сблъсък не се е стигнало благодарение на навременната реакция на машиниста, който е успял да спре влака на около 300 м от другия локомотив, съобщи Дарик.
От Национална компания железопътна инфраструктура обясниха, че причина за възникналата ситуация е грешка от страна на стрелочника на гарата.
Ще прекратя практиката на ръчно управление на стрелките по железопътното трасе и ще се премине към превозване с автобуси на пътниците в 80-километровата отсечка между Нова Загора и Карнобат.
Това заяви в Ямбол министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски.
За нас най-важното е за да се избегнат всякакви рискове за пътуващите във влаковете, добави той
"Обявеният срок за завършването на сигнално-охранителна система за района на Ямбол е в края на февруари, но той ще бъде максимално съкратен. Реконструкцията на железопътната линия от София до Бургас трябва да приключи до края на 2015 г. и тогава ще се постигне максималната скорост на движение", отговори на журналистически въпрос Московски.
Той допълни, че след няколко месеца в Бургас ще започне втората фаза на проекта за реконструкция на железопътната линия до столицата. По-рано днес министърът инспектира железопътни гари с ръчно управление на движението, за да се запознае на място с предприетите мерки за гарантиране на безопасността на движението на влаковете.
Девет рискови гари с потенциал за влакови инциденти има в момента в страната, каза сутринта пред БНТ транспортният министър.
По думите му опасните участъци са по линиите Пловдив-Бургас и Пловдив-Свиленград, а причината са ремонтни дейности.
Екипи на транспортното министерство на място ще оценят риска на опасните гари и при необходимост движението ще бъде спряно.
Новият министър обеща да работи за подновяване на пътническите вагони в железниците, както и за подновяване на преговорите за приватизация на дружеството. БДЖ не може да бъде изправено на крака, преди да бъде преструктурирано, смята министър Московски.
Според него “Пътнически превози” могат да бъдат преместени в холдингово дружество с “Железопътна инфраструктура”, като така финансовите му показатели ще бъдат подобрени и ще може да получи средства по Оперативна програма “Транспорт”.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!