П олетът от София до Болоня на авиокоманията „Уиз еър“ във вторник се оказа далеч по-продължителен от обичайното.
Първо самолетът, вече летящ над Сърбия, подаде сигнал, че има спукано стъкло в пилотската кабина и се върна на аерогара София.
Пътниците трябваше да отлетят за Болоня с по-късен полет на същата компания, който обаче
също не е минал спокойно и машината не е успяла да кацне там, а се е наложило да се приземи във Венеция.
От там пасажерите са били транспортирани с автобуси до желаната дестинация.
„В 13,15 ч. излетяхме от София в посока Болоня. След 40 минути полет обясниха, че трябва да се върнем обратно поради авария, но не уточниха за каква точно авария става въпрос.
Нямаше суматоха. Върнахме се в София и екипажът съобщи, че има спукано стъкло на пилотската кабина. Приземихме се спокойно. Около 17,45 ч. отново тръгнахме към Болоня, но с друг самолет“, разказва в ефира на Нова тв Илиян Велчев, който е бил един от пасажерите в самолета.
По думите му над Болоня, заради лошото време,
имало турбуленция и не са могли да кацнат на летището.
„На едно момче му стана лошо. Хубавото беше, че имаше лекар на борда. Всички реагираха адекватно на случващото се. Нормално е да има суматоха при такава турбуленция. След това кацнахме във Венеция, изчакахме около 15 – 20 минути на пистата, докато компанията реши как ще приключи полетът до Болоня. Извозиха ни с автобуси до крайната точка на пътуването“, поясни Велчев.
Какво се случва, когато се счупи стъкло в пилотската кабина, обясни за „Здравей, България“ Кристиян Кръстев, бивш министър на транспорта и бивш директор на „Уиз еър“ .
„Първото нещо е декомпресиране на пилотската кабина, и после на целия самолет. Това означава, че ще паднат кислородните маски, и
ако самолетът е на много голяма височина, може да има фатален край.
Възможно е самолетът да се разпадне на части в зависимост от това с каква скорост лети и какви са метеорологичните условия“, казва Кръстев.
Крейсерската скорост на самолета е 800 км/час, а над Ниш тази скорост почти е била постигната. Крейсерски е режимът, при който когато самолетът вече е набрал височина и скорост, те само се поддържат. При това положение машината се движи най-икономично.
„Ако се декомпресира самолет на такава височина с такава скорост, би имало фатален край. Колегите са действали навременно. Но докато аз съм управлявал компанията, не сме имали случай на счупено предно стъкло. Възможно е да е имало и производствена повреда“, добави Кръстев.
Той обаче похвали самолетите, с които авиокомпанията лети, тъй като повечето от тях са на 2 или 3 години, произведени са в Тулуза и били изключително надеждни.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!