Г лавната дирекция за борба с организираната престъпност (ГДБОП) проверява случая с откритата бомба в български автобус в Унгария. Не се изключва взривното устройство да е поставено
заради нарушени интереси на конкуренти, нито пък да е било опит за терористичен акт,
информира БНР. Тази сутрин за инцидента е било информирано и българското посолство в Унгария.
Автобусът се е движил от Прага към Варна. В Будапеща обаче шофьорите усетили миризма на бензин. Проверили багажните отделения, където намерили куфар, който не бил на никого от пасажерите. По-късно се оказало, че той бил на пътник, който се качил в Прага и слязъл в Братислава.
„...Извадихме един от саковете, който беше мокър, хвърлихме го на земята, а когато го отворихме, видяхме вътре какво има – бомба. Всички се разбягаха“, казва Драгомир Петков, директорът на фирма „Омега груп“, с автобус на която е станал инцидентът.
Мъжът, поставил взрива, е бил чех или словак и е бил пиян, разказва пътничка, седяла до него в автобуса. Според нейните свидетелства мъжът е бил на около 25 години, с шапка и очила, и не е бил добре облечен.
Този инцидент не е първият с превозно средство на фирмата „Омега груп“,
казва началникът на автогарата във Варна Веселин Михайлов, цитиран от БНР.
По думите му с другия от двата автобуса на фирмата неотдавна е имало инцидент в Прага – той е бил подпален в чешката столица.
„Сега вървят с този. Втори инцидент в продължение на два месеца. Палежът се предполага, че е умишлен, сега е в процес на доказване. Криминалистите в Прага го разследват, но не мога да кажа“, коментира Михайлов.
При международни превози за контрола на пътническия багаж се разчита изцяло на граничните и митническите проверки, казва още пред БНР председателят на автобусните превозвачи Ивайло Константинов:
„Всеки един от тези курсове преминават поне през няколко гранични пункта, където и багажът на пътниците, и автобусите биват контролирани. Разчита точно на това, евентуално такива злоупотреби да бъдат установени точно там. Няма нищо лошо в това да бъдат обособени зони за контрол и на самите автогари, но това не решава по никакъв начин проблема. Голяма част от пътуващите за Европа ползват нерегламентирани превози, които изобщо не влизат в автогари.“
По думите на Константинов, поставянето на скенери по автогарите би оскъпило превозите.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!