П роверка показа, че на депо има около 7200 тона павета на площадките на „Софинвест”. Това каза столичният кмет Йорданка Фандъкова пред „Здравей, България” по NOVA.
В момента тече проверка и се очаква тя да приключи в следващите дни. Резултатите от нея ще бъдат обявени и, ако е необходимо, изпратени и приложени към проверката на прокуратурата, обясни кметът. „Вече имам информация от предварителните доклади. Странно е избраното време за сезиране на прокуратурата, защото питането ми беше отправено още миналата година. Общинското дружество „Софинвест” има задачата да съхранява паветата, които се демонтират от част от улиците”, обясни тя.
Общински съветници твърдят, че 8000 тона павета са изчезнали в София. Според общинския съветник Иво Божков са изчезнали за десет години.
"Получихме информация от Крусев за периода от 2008-ма до 2017-та година колко са били ремонтирани и на колко е бил премахнат паважа и това е едно количество от 15000 тона", каза Веселин Кирев.
Кметът на София коментира и ремонта на ул. „Граф Игнатиев”, заради който заместник-кметът по транспорта Евгени Крусев подаде оставка и е с повдигнато обвинение.
„Г-н Крусев не е подменял подложките. Той е възложител. Като такъв той носи точно и ясно своята отговорност, това го осъзнава и всъщност оставката му беше част от тези действия, които, според мен, бяха абсолютно правилни. Трябва да е ясно всеки какво е свършил по редицата, защото, ако има някой, който е заигравал с доставчици, съм сигурна, че това в хода на проверката ще стане ясно. Смяната на подложката се е наложила след твърдение на водещи експерти от Столичния електротранспорт, че заложената като краен проект от проектанта подложка не е подходяща за нуждите на трамвайните линии. Обществената поръчка е едно, а процедурите по проектиране и по ЗУТ са друго”, коментира Фандъкова.
По думите й сега монтираните подложки на ул. „Граф Игнатиев” са от водещи производители и гаранциите за намаляване на шума и вибрациите са по-високи, отколкото са били предвидени. Тя каза още, че цените на двата вида подложки са сходни, а по процедура се заплаща само това, което е вложено. „Проектът за трамвайните релси е финансиран със средства на общината, т.е. той е извън европейския проект”, уточни Фандъкова.
Кметът на София обясни, че е ремонтирана и подземната инфраструктура. „Това наистина е дълъг, тежък ремонт, за който действително в началото и изпълнителите поеха ангажимент да го приключат много по-рано. И аз го обявих, което не беше добре премислено. Но този ремонт нямаше как да не бъде направен. Не съжалявам, че го започнахме. Надявам се да приключим и хората да се убедят, че е било необходимо и е важно за града”, подчерта тя.
Кметът съобщи, че утре главният архитект и проектантът ще представят пред медиите избраното решение за ремонта и временните ограничители, за да може да бъде пуснат трамвая. „Нека да видят хората и това, което ще се монтира от понеделник и това, което временно ще бъде монтирано. Отново ще бъдат положени гранитни елементи около трамвайните релси”, добави Йорданка Фандъкова.
По отношение на мерките, които ще вземе общината за замърсяването на въздуха в София, Фандъкова обясни, че е подготвен и одобрен проект за промяна на инсталациите на 5000 домакинства и ще бъде внесен проект за подмяна на инсталацията на още 15 000 домакинства: „Безвъзмездно хората ще получат нов вид отоплителна инсталация на газ, на ток, на парно или на пелети. Това са четирите вида, които са по –екологични”.
Кой още носи отговорност за ремонта на "Граф Игнатиев"
Ограничители на "Графа" не били в идейния проект
Зам.-кметът по транспорта подаде оставка
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!