Ст тът посредник, пуснал фалшивите ваучери за екскурзии до Малдивите и остров Корфу, с които бяха завлечени над 200 души, пусна официално обяснение за случилото се.
Вчера от Grabo.bg се ангажираха и да изплатят компенсации на хората, превели хиляди левове онлайн за несъстоялите се почивки.
От сайта за колективно пътуване обаче смятат да си възвърнат парите от собственика на фирмата фантом "Еврохолидейз ЕООД" Венелин Качаков, който бе арестуван и изключен от пловдивската структура на партия ГЕРБ.
Ето какво пише Grabo.bg (със съкращения, виж пълния текст тук):
"Първата
измама в голям мащаб в сайт за групово пазаруване е вече факт. Тя беше
изненада както за нас, като рекламна платформа, така и за 226-те
потребители, които бяха пряко засегнати.
"Еврохолидейз ЕООД" - туристическа агенция фантом, както
стана ясно на по-късен етап, се свърза с нас с желание да рекламира
свои почивки до Малдивите и остров Корфу с отстъпка.
По стандартен ред
фирмата беше проверена в Търговския регистър и в свободното интернет
пространство за отзиви от клиенти.
По време на преговорите от тяхна
страна ни беше предоставен и лиценз, който фигурира в Националния
туристически регистър към Държавната агенция по туризъм. Лицензът е
подновен през 2005 г. като безсрочен и изглежда напълно легитимен.
Тъй като нищо съмнително не улови вниманието ни,
и двете оферти бяха
публикувани в сайта. 226 наши клиенти си грабнаха ваучери.
Десет дни преди първата дата за пътуване до Малдивите получихме сигнали от потребители, че от "Еврохолидейз"
ЕООД не отговарят на обажданията им вече втори ден.
След като и ние се
опитахме да осъществим контакт с тях, уви безуспешно, изпратихме наш
представител на място. По думи на съседни фирми, "офисът на "Еврохолидейз"
ЕООД в Пловдив е затворен вече трети ден".
Меко казано ни се стори
странно туристическа агенция да затвори врати в разгара на сезона,
когато би трябвало да е най-заета.
Последваха обаждания от наша страна в хотелите в Малдивите и
Корфу, за да разберем дали всичко е наред с резервациите.
С ужас
разбрахме, че резервации не са направени
и то седмица преди първата дата.
Това ни наведе на мисълта, че става въпрос за планирана измама.
Своевременно подадохме сигнал в икономическата полиция и сезирахме
прокуратурата.
Междувременно всички потребители, заявили двете оферти на "Еврохолидейз"
ЕООД от нашия сайт, получиха лично обаждане от наши служители и бяха
осведомени, че за момента всички организационни планове по екзкурзиите
се преустановяват, докато нямаме по-пълна информация какво се случва с фирмата и нейния професионален ангажимент към клиентите.
От събраните улики стана ясно, че "Еврохолидейз" ЕООД са планирали в продължение на месеци извършването на мащабната измама с цел лично облагодетелстване на замесените лица.
Подобен случай на дръзка и старателно планирана измама е
прецедент в сектора на груповото пазаруване. За жалост той може да
разклати изоснови и без друго трудно изгражданото доверие към онлайн
търговията в България.
Сега Grabo.bg използва всички законови средства,
за да обедини
усилията на засегнатите граждани в борбата за бързо разкриване на
закононарушителите.
Убедени сме, че лицата, стоящи зад "Еврохолидейз" ЕООД, ще
си получат заслуженото. Вярваме, че живеем и работим в правова държава, в
която подобни действия не остават безнаказани."
Grabo.bg: Мащабната измама е планирана от месеци
Подобен случай е прецедент в сектора на груповото пазаруване и заплашва да разклати и без това ниското доверие в онлайн търговията у нас, смятат от платформата
11 август 2011, 12:48
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!