К ато капитулация на пакета „Макрон” определи евродепутатът Андрей Новаков одобрените от комисията по транспорт на Европейския парламент промени в Пакета за мобилност.
Новаков е единственият български евродепутат, който имаше право да гласува днес и е един от авторите на одобрените поправки. Той определи резултатите от гласуването като пълна победа за българската позиция. Гласуването означава, че българските фирми за международен транспорт няма да бъдат ощетени от новата директива, ако тя бъде окончателно приета в този си вид, в който от правилата за командироване са изключени фирмите за превоз.
„Това, което, според мен най-пълно обрисува случилото се в комисията по транспорт днес е абсолютна и безусловна капитулация на пакета “Макрон” и пълна победа за българската позиция тук“, каза той.
„Не съм съгласен с това, че се твърди, че е победен президентът Макрон. По-скоро с разбирането на всички колко е важно, всички бяха наясно какво трябва да се случи. Начинът, по който се гарантира успех – това е диалогът, работата”,заяви премиерът Бойко Борисов на „Летище София” на съвместна пресконференция с министъра на транспорта Ивайло Московски по повод решението на Транспортната комисия на Европарламента, с което бяха удовлетворени исканията на българските превозвачи.
„Положиха се много усилия, за да се стигне до това гласуване”, каза Борисов и напомни и съдействието на Юнкер.
По-рано българските превозвачи заплашиха с референдум за излизане от ЕС, ако новите регулации бъдат приети в първоначалния им вид.
"Днес с целия български транспортен бранш информирахме министъра, че ако тези мерки, предложени от ЕК, бъдат приети в този вид, на българския транспортен бизнес няма да му остане нищо друго освен да инициира референдум за излизане на България от ЕС. Ние ще бъдем принудени да работим против правилата, с които предварително ще бъдем обречени на фалит". Това каза Йордан Арабаджиев от Съюза на превозвачите след срещата с транспортния министър в интервю за предаването "12+3“ за БНР.
У нас по закон, за да се свика референдум, е необходимо да бъдат събрани над половин милион подписа. В събирането на подписи очакванията са да се включат и от другите браншове, които ще бъдат засегнати от новите правила. На помощ разчитат и от страна на държавата.
Изявлението му идва по повод промените в регламента на ЕС към шофьорите на тирове, като темата бе обсъждана на среща днес между транспортния министър и представители на бранша.
В сайта на ведомството се съобщи, че "българската държава твърдо подкрепя позицията и исканията на автомобилните превозвачи, свързани с пакет "Мобилност“ на ЕК".
А днес в 17 часа българско време се очаква Комисията по транспорта към Европейския парламент да гласува този последен спорен документ от пакета "Мобилност". Той предвижда намаляване продължителността на командировките, пренощуване на шофьорите само в хотели и мотели и др. Според бизнеса подобни рестрикции биха довели до фалит на много фирми, и то само след няколко години, затова някои от нашите превозвачи се заканиха с протест в Брюксел и на други места в Европа.
Транспортният бранш се страхува: 120 000 българи без работа, ако приемат "Закона Макрон"
"Ние отдавна с министър Московски сме уточнили всички предложения от българската страна и компромисните текстове, които бяха поискани от еврокомисаря по транспорта, са внесени от българското правителство в работните групи, на които се обсъждат възможни компромисни текстове. Но оттам насетне тези текстове не бяха възприети от Франция, Германия, Белгия и Холандия и ние сме притеснени, че въпреки всички компромиси, които правим, се отива в посока тези рестриктивни мерки да бъдат приети без оглед на мнението на голяма част от държавите в ЕС“, обясни още Арабаджиев.
Според него не е нормално да се търси подход, при който един бизнес да бъде изхвърлен чрез административни мерки.
Каракачанов иска България "да удари по масата" на ЕС
Евродепутатът Андрей Новаков заяви, че е направено всичко възможно. По думите му единствената дума, която описва това, което се случва е ЕП е "опълчение".
"Първоначално имахме пълната подкрепа на колегите от Централна Европа. Сега се наблюдава разколебаване. Имаме проблеми и с позицията на колегите от Италия, тъй като явно политическата нестабилност в страната им пречи да координират своите позиции“, твърди евродепутатът.
Новаков беше категоричен, че, ако бъдат приети мерките, предложени от Еманюел Макрон, това ще бъде катастрофа за българския бизнес: "Ако минем на вариант Б, това означава, че трябва да блокираме досието в Съвета, така че неговото прилагане да отнеме толкова време, че да изтече мандатът на Комисията".
Европарламентът прие новите правила за работа в ЕС при командироване
Вицепремиерът и военен министър Красимир Каракачанов също коментира казуса днес, като подчерта, че е крайно време България да излезе от "тази приспивна песен, че в Европа ни третират като равни". (Целия разговор с него вижте във видеото по-долу).
Каракачанов бе категоричен, че на ЕС трябва да му се заяви в прав текст как тези действия спрямо българските превозвачи е удар върху българската икономика и изрази подкрепата на българското правителство към транспортния сектор.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!