Б ългария ще бъде санкционирана със 160 хил. лв. - 10% от средствата, платени за проекта за туристическото лого и бранд на страната, които така и не бяха приети и вече почти две години не се ползват. Това съобщи “24 часа”, позовавайки се на отлично информирани източници.
Поръчката за изработване на туристически бранд България бе спечелена през януари 2013 г. от “Обединение за бранд България”. Цената бе 1,6 млн. лв. с ДДС. Финансирането е от ОП “Регионално развитие”.
Консорциумът създаде лого, в което има слънце, море, чадър, което обаче не бе харесано от обществеността и от Съюза на българските художници и така и не задейства.
От Министерството на регионалното развитие са направили одит на проекта и са предложили първоначално 5% финансова корекция. След одита на ЕК обаче поисканата от техните специалисти финансова санкция е станала 10% от стойността на проекта.
Освен изработване на лого и слоган проектът на “Обединение за бранд България” включваше и анализ на туризма ни като цяло и определяне на конкурентните пазари. Тогава управляващите туризма заявиха, че сме спестили близо 1 млн. лв. при търга, тъй като финансирането от Брюксел за проекта бе 2,8 млн. лв. Освен основното бяха изработени и 10 продуктови лога за различните видове туризъм, но и те не се ползват.
След скандала с новото лого и досега на всички международни туристически борси, на брошурите на туроператорите и на билбордовете, с които участва България по света, е старото жълто-оранжево лого с розата.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!