З аявявам категорично, че по време на това правителство нито е обсъждано, нито смятаме да обсъждаме въвеждането на винетки по Околовръстното шосе на София. Това заяви служебният премиер Димитър Главчев в началото на днешното правителствено заседание.
АПИ: Може да се въведат винетки за Околовърстния път в София
„Обратен пример за добро взаимодействие са Столична община и Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ), които са решили да си разчистват отношенията посредством медиите. Появиха се съобщения, че щели да бъдат въвеждани винетки на Околовръстното шосе в София. Не искам да се връщам назад в историята и да прилагам практики с един бивш началник на Агенция „Пътна инфраструктура“. Категорично няма да се толерират. Нещо повече – ще се взимат мерки срещу ръководители на институциите в изпълнителната власт, когато, вместо да има диалог, се опитват през медиите и гражданите да се създава заблуда“, каза Главчев.
На 28 септември от Агенция "Пътна инфраструктура" разпространиха съобщение, в което се посочва, че Столична община не подписва споразумение с агенцията, заради което може да се наложи въвеждане на винетки за използването на Околовръстния път на София.
Новото ръководство на Столичната община необяснимо бави споразумението с АПИ за съвместно поддържане на участъци от републиканската пътна мрежа на територията на общината и вече е задлъжняла със стотици хиляди левове. Затова има опасност пътната администрация да бъде принудена да въведе винетки за преминаване по Софийския околовръстен път, се казва още в позицията.
В същия ден от Столична община отговориха, че „държавна институция се използва за политически цели, вместо да решава проблемите на хората“. От общината считат, че в позицията на АПИ "са смесени три различни теми, представени са по манипулативен начин и всяват объркване и страх у хората в София".
По време на днешното заседание премиерът Главчев припомни и за реконструкцията на граничен пункт „Калотина“, който бе официално открит вчера.
„Наистина така трябва да изглежда всеки един пункт на територията на страната. Започнахме реконструкция, която ще обхване всички пунктове. Обявихме още преди месец-два за Малко Търново, ходихме на Капитан Андреево. Така завършен пункт досега нямахме. Калотина е еталонът, по който трябва да се водим. Задължителна е реконструкцията на пунктовете, тъй като цялата мрежа е предвидена за 2,5 млн. превозни средства, а само за миналата година са преминали 4 млн., почти двойно“, обясни Димитър Главчев.
Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!