Б ългария подписа меморандум с германската компания Next e.Go за изграждане на завод за електромобили у нас.
"Много съм горд, че една немска компания на бъдещето за електрически автомобили,
която вече произвежда електрически автомобили, ще направи основното си производство в град Ловеч", каза на пресконференция служебният министър на икономиката Кирил Петков, след подписването на документи за започване на инвестиционен проект на германски производител на електромобили у нас, предаде Агенция „Фокус“.
"Новината, която обявихме преди една седмица, в този момент става реалност...
Инвестицията е за 140 млн. евро и се надяваме, че работните места ще бъдат над 1000", заяви Петков.
"Голяма част от добавената стойност ще се произвежда в България,
не е само сглобяване. Цялата алуминиева конструкция ще бъде произведена в България. Кабелите ще бъдат произведени в Ямбол. Имаме още няколко български доставчика, които ще работят с тях и всичко ще се случи в Ловеч. Имаме нужда от точно такива работодатели с висока добавена стойност, експортно предприятие с идеята да расте и тук да стане хъб за електрическите автомобили", допълни министърът.
Пред журналисти министърът коментира, че компанията ще изнася в Европа.
След две години, когато бъде готова първата кола, тя ще струва около 20 000 евро и ще има пробег около 200 километра, каза Али Верзай, председател на борда на директорите на e.GO - Германия. Предвижда се да бъдат произвеждани два модела коли. Колите не се нуждаят от специална станция за зареждане, а това може да става за 6 часа в собствения ни гараж, каза министърът. Петков добави, че има идея в Министерството на икономиката да се изгради електростанция, предаде БТА.
Министърът уточни, че държавата няма да даде нито едно евро
преди да бъде произведен първият автомобил и допълни, че предприятието ще бъде изградено със средства на инвеститора. Държавните стимули по ресорния закон ще се предоставят на три етапа - при завършването на предприятието и производството на първата кола, когато бъдат произведени и продадени 10 000 коли на година и при 20 000 автомобила.
При достигане на производство от 20 000 коли на година,
което е минимум за производителя, цялата подкрепа ще достигне до 34 млн. евро, като държавата предоставя парите, когато колите са произведени и продадени, уточни министърът и допълни, че се очаква приходите от данъци през печалба и осигуровки да са повече от предоставената държава подкрепа. Ако не се стигне до тези резултати през следващите седем години, никакви стимули няма да бъдат дадени, заяви министърът. Той уточни, че тези параметри са част от подписания меморандум.
България е била предпочетена за инвестиционна дестинация пред поне три съседни държави,
каза в отговор на въпрос министърът. Не ги бихме със стимули, бихме ги с добавена стойност, защото голяма част от нея, а и доставчиците им са локирани в България, коментира Петков. Той допълни, че инвеститорът е предпочел България и заради ниските данъци, както и заради оперативността при преговорите, които се били пет седмици.
Кирил Петков: В България до 2 години ще се произвеждат електромобили
Кирил Петков: За първи път привлякохме автомобилна компания за електроавтомобили
Не дали, а след колко километра електромобилите стават по-чисти от колите с ДВГ
Най-горещата тема: повече за е-колите e.GO, които ще се произвеждат в България
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!