З лоупотреби за над 50 млн. лв. са открити при строежа на АМ „Марица”, информира говорителят на главния прокурор Румяна Арнаудова пред NOVA. Сигналът за нарушенията дошъл от ОЛАФ и двама български депутати.
Милионите отишли не за изграждане на отсечка от магистралата, а за стабилизиране на почвата.
По думите на Арнаудова поръчката за това била възложена не на изпълнителя на строежа, а на конкретна фирма и то без извършена количествено стойностна сметка.
Новата отсечка на магистрала „Марица” пропадна
Проблеми с най-новата магистрала у нас
„Прокуратурата е сигнализирана и работи по случая от юни миналата година. Сигналът е подаден от двама народни представители, допълнително постъпи и сигнал от ОЛАФ. На 17 септември започнахме разследване и е образувано производство срещу длъжностни лица от АПИ за безстопанственост и престъпление по служба. Касае се за отсечка от 31 км”, заяви Арнаудова.
Прокуратурата е установила, че действията по изграждане на отсечката са извършени от пловдивска фирма, а поръчката е била дадена на италианска компания. Чуждата компания е сигнализирала, че има проблем с почвата, но АПИ не са дали поръчката на италианската фирма, а на българска.
„Спечелилият поръчката е „Пътища-Пловдив”. АПИ в онзи момент е управлявана от Лазар Лазаров, а „Пътища-Пловдив” можете да си направите проверка кой ги управлява”,
заяви Арнаудова.
На въпрос дали „Пътища-Пловдив” е собственост на бизнесмена Георги Гергов, говорителят на главния прокурор отговори с думите: „Точно така”.
Гергов се забърка в сериозен скандал от последние няколко дни, след като стана ясно, че е организирал среща между главния прокурор Сотир Цацаров и бизнесмена Сашо Дончев в свой офис. Заради срещата Гергов беше принуден да подаде оставка като член на висшето ръководство на БСП.
Според разследването изграждането на целия участък от 31 км струва на АПИ 133 млн. лв., а отводняването на почвата на 4 км струва 51 млн. „Няма документи обосноваващи тази цена. Това са поискали „Пътища-Пловдив”, това са получили от АПИ”, заяви Арнаудова. По думите ѝ АПИ и „Пътища-Пловдив” са назначили една и съща фирма, упражняваща контрол по изпълнение на дейностите.
Прокуратурата разследва скока на водата и газа
Цената на парното скача, протест пред КЕВР
По случая със Енергийния регулатор и Сашо Дончев,
Арнаудова заяви, че „разследването ще се превърне в доста голямо дело. „Започваме да разпитваме свидетели и да взимаме документи. Г-н Сашо Дончев не ни предостави исканите документи в рамките на проверката. Според нас обаче са извършени длъжностни нарушения в регулатора, а не от фирми”, заяви Арнаудова.
Още по темата вижте във видеото горе.
„Нямам нищо общо с договора за 51 милиона лева на „Пътища Пловдив“,
който в момента се разследва от прокуратурата“, заяви в позиция, изпратена до медиите, бизнесменът Георги Гергов по повод публикации, свързващи неговото име с проверката в АПИ.
На 13.03.2014 г. всички притежавани от Георги Гергов и „Слънчев ден“ АД-Варна акции, представляващи 98% от капитала на „Пътища Пловдив“ АД, са продадени на „Кристи строй“ ЕООД-Благоевград и Асен Христов Савев. На 25.03.2014 г. е вписана и промяна в Съвета на директорите на „Пътища Пловдив“ в Търговския регистър. Информацията е публична и общодостъпна и може да се провери на сайта на Търговския регистър, се казва в съобщението на Гергов.
В него се заявява още, че: Считано от посочените по-горе дати – 13.03.2014 г. и 25.03.2014 г., Георги Гергов лично и свързани с него лица нямат отношение под каквато и да било форма нито към управлението, нито към собствеността на „Пътища Пловдив“.
Разследваният договор между "Пътища Пловдив" АД и АПИ е сключен на 30 юни 2015 г. и на 31 август 2015 г. е изплатена последната сума – общо 51 млн. лева.
По-късно днес народният представител от ГЕРБ и регионален министър в кабинета „Борисов 2“ Лиляна Павлова каза във връзка с проверката в АПИ, че тя самата няма данни за нарушения:
„Като цяло по процедурата не разполагам с данни да има нарушения, разбира се нека проверят“.
„Всичко, което е по мой спомен и по данни и документи, с които разполагаме е проведена стандартна обществена поръчка“, посочи тя. „Това тръгна от сигнал от народните представители на БСП Кирил Добрев и Жельо Бойчев срещу Лазар Лазаров, това е което всички знаем“, коментира Павлова.
„От гледна точка на наблюдението ми върху дейността на пътната агенция през тези години е, че специално за изграждането на АМ „Марица“, освен основния договор с италианската компания за изграждането на първия ЛОТ, има проведена открита обществена поръчка за изграждане на допълнителни дейности“, уточни тя. Павлова допълни, че
тази поръчка е с най-ниска цена,
предложена е за изпълнение експертно, както се прави всеки път с доклад. Лиляна Павлова каза още, че обществената поръчка не е еднолично решение на Лазар Лазаров или на някой друг.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!