О бвинения в лобизъм заради въвеждане на патентен данък за таксиметровите превози си отправиха ГЕРБ и БСП при обсъждането на промени в закона за местните данъци и такси в пленарната зала.
Текстовете, чийто вносител са председателят на бюджетната комисия Менда Стоянова и още двама депутати от ГЕРБ, дискутирани на първо четене регламентират нов алтернативен налог, с който да се облага дейността по извършване на таксиметров превоз на пътници.
По него задължени лица са превозвачите с удостоверение за регистрация от Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация”, на които е издадено разрешение за таксиметров превоз на пътници от кмета на съответната община, както и лицата, извършващи таксиметрови услуги на пътници от името на регистриран превозвач, но за своя сметка.
Конкретният размер на данъка ще се определя с наредба от Общинския съвет на общината, на територията на която се извършва таксиметровият превоз на пътници. Налогът ще е на кола и, по думите на председателя на бюджетната комисия, ще е между 400 и 1000 лв. на година.
Стоянова подчерта, че не става въпрос за вдигане на данъци, а за това големите превозвачи да бъдат длъжни занапред да внасят налога в бюджета на общината, което до момента не правят. Тя категорично се противопостави на нападките на левицата за лобизъм в интерес на големите таксиметрови компании и на обвиненията, че вносителите ще вземат хляба на дребните превозвачи.
Георги Свиленски от БСП в аргументите си „срещу” проекта подчерта, че той не е приет от парламентарната транспортна комисия и поиска обяснение от Стоянова защо го внася и кой ще го администрира.
Според предложението данъкът трябва да бъде деклариран и внесен до 30 април на текущата година в общината, за територията на която е издадено разрешение за извършване на таксиметров превоз на пътници.
Данъчното облагане на таксиметровия превоз налага и промени в Закона за автомобилните превози, засягащи срока на действие на разрешението за таксиметров превоз на пътници, издавано от съответната община - той става задължително едногодишен.
Предвиден е преходен период по отношение на издадените до влизането в сила на предложените разпоредби разрешения за таксиметров превоз на пътници. Те запазват валидността си за срока, за който са издадени, но същият не може да бъде по дълъг от 31 декември 2016 г.
Таксиметровите шофьори са под засилен контрол от страната на държавата от началото на тази година.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!