П редставителите на ГЕРБ-СДС, БСП , "Синя София", ИТН, ВМРО и независими в Столичния общински съвет внасят писмо до кмета на София Васил Терзиев с искане за незабавно спиране на проекта за столичния бул. "Патриарх Евтимий". Общинските съветници настояват проектът не бъде преразгледан и гласуван първо от СОС, предаде БГНЕС.
Проектът за бул. "Патриарх Евтимий" бе представен в петък от заместник-кмета по транспорт Илиян Павлов, кметът на район "Средец" Трайчо Трайков и общинските съветници от ПП-ДБ и "Спаси София" Андрей Зографски, Симеон Ставрев и Димитър Петров. Идеята е отпадналите паркоместа от бул. "Патриарх Евтимий" да се компенсират на бул. "Витоша", да има бус лента и велоалея, както и монтиране на специални платформи, с които нископодовите тролейбуси да бъдат достъпни.
Жива верига блокира булевард в центъра на столицата
Днес Иван Таков от БСП заяви, че ситуацията в момента е безпрецедентна. Той подчерта, че от години има недоволство на хората заради възможността да отпаднат паркоместата на бул. "Патриарх Евтимий", които и без това са малко в тази зона.
"Нека да сме наясно, над 140 паркоместа ще отпаднат", каза Таков и посочи, че въвеждането на бус лента ще доведе до хаос в тази зона. По думите му в даден момент и двете ленти ще бъдат блокирани.
"Ние не приемаме по този начин да бъдат решавани проблемите на София", категоричен е Таков и обяви, че внасят искане и настояват кметът Терзиев да спре проекта.
Прошко Прошков от групата на ГЕРБ-СДС от своя страна попита: "Лъже ли администрацията представителите на гражданите в СОС".
Пламен Данаилов от ИТН заяви, че загубата на паркоместата ще доведе до още по-големи и междусъседски конфликти, ще бъдат засегнати и хората, които идват в центъра.
Ивайло Йонков обяви, че от "Синя София" призовават да се спре ремонтът на бул. "Патриарх Евтимий" и внасят предложение за спирането му, докато не се преразгледа проекта и се гласува от Общинския съвет.
Бус лента и велоалея по „Патриарха“, паркирането се запазва
Таков коментира, че всеки ден до общината идва пеша, защото му е най-удобно. По думите му категоричното становище на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) е, че няма закъснение на движението на автобусите и че ЦГМ казва, че няма нужда от буслента.
"Групата на БСП не е подкрепила двупосочно движение по "Фритьоф Нансен", категоричен е той.
Прошков пък допълни, че има около 700 км на година с колата си в София, което значи, че се придвижва по друг начин.
"Паралелното паркиране отнема три пъти повече време от диагоналното паркиране", обясни той.
Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!