Д игитална платформа Investclub Kids
ПРОМЯНАТА е във финансовата грамотност от ученическа възраст!
Investclub Kids цели да възпита финансова култура и дисциплина в деца и младежи от 5 до 12 клас. Проектът е посветен на каузата подрастващите да получат разбираема и добре представена информация как функционират парите и различните финансови инструменти. Целта е да израснат като финансово грамотни и спокойни млади хора, които взимат рационални решения и не поставят благополучието си под риск.
Идеята за проекта е на Божидар Балевски – финансист, създател на онлайн медия за финансови анализи и инвестиции и неговия приятел и съмишленик Емил Бенов - бизнес и маркетинг специалист с международен опит. Тяхното мото е, че финансовата независимост дава шанс за живот, изпълнен със свобода и възможности, но тази цел би останала недостижима, ако човек няма нужните познания.
Проблемът, който Божидар и Емил установяват, е слабото застъпване на финансовата грамотност в България не само в средното образование, но и като общо познание в страната. Според данни на Тhe Atlas, България се намира на 72-ро място в Световната класация за финансова грамотност редом до Кот д'Ивоар и Габон. Двамата вярват, че тя е основен фундамент за взимането на рационални решения и финансова свобода на всеки един човек. В държави като САЩ, Германия, Австрия и Италия финансовото ограмотяване на младото поколение е силно застъпено както в публичното образование, така и като инициатива от частния сектор и програми за социална отговорност.
Решението идва естествено за Божидар и Емил, които си поставят за цел да преведат трудната материя на популярен и разбираем за децата език, така че да променят негативната тенденция по отношение на финансовата грамотност в България. Така се заражда идеята за иновативна финансова онлайн академия за деца и младежи.
Съдържанието на Investclub Kids ще бъде изцяло анимирано, за да може материалът да се асимилира свободно и бързо от децата, без значение от възрастта им. Уроците са във видео формат. Темите и казусите, които разискват, са представени на достъпен език с конкретни примери и са съобразени с нивото на разбиране на деца над 11-годишна възраст.
Мисията на Investclub Kids e чрез повишаване на финансовата грамотност на едно дете, то да бъде подготвено за малките и големи финансови решения в живота си занапред. Като резултат от инициативата им, деца и младежи ще могат да взимат решение дали дадена покупка е правилна за конкретен момент; да различават добра от лоша инвестиция; ще имат създадена представа как да спестяват, както и да знаят как и дали е подходящо да се вземе заем. Ще знаят, че трябва да мислят в перспектива относно своите финанси и всички тези умения ще подобрят тяхната конкурентоспособност и благополучие.
ПРОМЯНАТА, която искат да постигнат:
Промяната, която Божидар и Емил искат да постигнат чрез Investclub Kids, е един ден финансовата грамотност да се изучава в училище на разбираем и леснодостъпен език. Дългосрочната им цел е всеки зрелостник, който излиза от средното образование, да може да вземе информирано решение за важните финансови въпроси, които ще срещне с влизането си в света на „възрастните“.
Божидар и Емил смятат, че може да се подобри конкурентоспособността на подрастващите поколения в България като се изгради тяхната финансова грамотност и дисциплина още в ранна младежка възраст.
Всеки желаещ може да се запознае с идеите на петимата социални предприемачи и да гласува за един от финалистите до 23:59 часа на 24 октомври, като даде своя глас на www.nova.bg/promyanata.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!