Ф алшиви ли са намаленията преди "Черния петък". Потребителите се оплакват от изкуствени завишения на цените в последните дни преди голямото намаление, посочва NOVA в свой репортаж.
Лъжат ли ни търговците с цените и колко по-евтино можем да пазаруваме по време на кампанията, пита репортерът Георги Георгиев?
Очакванията са 2/3 от българите да се възползват от намаленията. Напук на традициите на Запад, където милиони щурмуват магазините, у нас близо 70% от потребителите свързват "Черния петък" с пазаруване онлайн.
Дрехи, обувки, спортни стоки, козметика и малки домашни електроуреди ще са най-предпочитани от шопинг маниаците. Като мъжете ще заложат на мобилните телефони, телевизорите и компютрите. Дамите пък ще се насочат основно към продуктите за красота, като парфюми и козметика, както и към детските стоки и играчки.
Обещания за рекордно ниски цени и шокови намаления вече ни примамват от витрините в моловете и големите онлайн магазини. Екипът на телевизията тръгна на шопинг с потребителя Милена Вълкова.
Заедно с нея, екипът забеляза капан още преди големите отстъпки да са дошли. Атрактивно намаление на набелязани от Милена обувки в онлайн магазин привлича вниманието й. При съпоставка на цените, преди и след отстъпката, обаче се натъква на проблем.
"Обувките, които бях харесала, бяха на 104 лв. В момента са на 125 лв. С 20 % отстъпка, която се изравнява с първоначалната цена”, каза потребителят Милена Вълкова.
При пазаруването в интернет няма изискване старата цена да е била в сила поне месец преди намалението. Само за дни обаче цената на часовник, продаван онлайн, скочи от 100 долара на над 2000 лева, буквално дни преди "Черния петък".
"Всички продукти, които са част от кампанията "Черен петък” ще бъдат надлежно обозначени и потребителят ще може да се ориентира дали продуктът е със специална, намалена цена. Ние, като търговци, нямаме интерес да правим такива неща”, заяви директорът на онлайн магазин Стефана Здравкова.
През последния месец заедно с Комисията за защита на потребителите екип на NOVA следи цените на 3 стоки, продавани в търговската мрежа и 3 стоки, продавани онлайн. Крайната цел е да се види дали потребителите не се заблуждават с бомбастичните реклами и дали са действителни тези намаления
"При реалните търговски обекти е на лице специфично изискване за намаленията, тоест старата цена трябва да е била такава в продължение най-малко на един месец”, допълни Константин Райков от Комисията за защита на потребителите.
ГДБОП също предупреждава за измамни сайтове по време на "Черния петък" и предстоящите коледни и новогодишни празници. От МВР допълват, че за историята на всеки сайт лесно може да бъде направена проверка чрез откритите източници на Интернет. Пример за такъв източник, в който може да проверите от кога съществува даден сайт е www.centralops.net.
За какво да внимаваме по време на "Черния петък"
Голям ръст на фалшивите онлайн магазини
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!