Рл ламни клипове по MTV, забавни видео материали в YouTube, послания в Twitter - институции и кандидати се опитват да влязат в крак с времето, за да убедят младите да гласуват на европейските избори, като се надяват да ограничат това, от което най-много се страхуват - въздържането.
Сред различните офанзиви от последните седмици е започналото в началото на май излъчване от Европейския парламент (ЕП) на видео клипове в YouTube, само няколко седмици преди вота между 4 и 7 юни в 27-те страни от ЕС.
Един от клиповете, под формата на трейлър на филм на ужасите, показва млада руса жена, която крещи неистово и тича в коридор на фона на всяваща ужас музика.
Последваха още три други видео материала. (Гледай всички на канала на ЕП в YouTube). Единият от тях показва как същата руса жена нахлува в избирателната секция, пуска бюлетина в урната и излиза, тичайки. Веднага след нея влиза маскиран наемен убиец.
"Винаги има време да отидете да гласувате се казва в посланието", излъчено в края на клипа.
Другите два, в които привидното съдържание също не съответства на финалното послание, показват банда обирджии, които отиват да пуснат гласа си, или група колоездачи, които прекъсват състезанието, за да се отправят към избирателните секции.
"Целта е да се привлече интересът на младите, които прекарват доста време в интернет, за да запомнят те, че ще има избори. Надяваме се след това поне част от тях да бъдат по-заинтересувани от вота за ЕП", обяснява говорителка на институцията.
Френският клон на Европейския парламент на младите - асоциация, която насърчава участието на младите хора в политиката, пък разпространи пет предизборни клипа. Целта им е да илюстрират областите, в които се намесва парламентът.
В един от материалите млад мъж и млада жена се запознават, докато изхвърлят боклук в контейнерите. Посланието е: "Разделно събиране на отпадъци, околна среда - вашите европейски депутати взимат решения, които променят ежедневието ви."
Тези инициативи не са изолиран случай
Европейската комисия от своя страна поде в началото на април заедно с MTV кампания, за да се опита да мобилизира хората под 25 години, които най-често не гласуват.
На европейските избори през 2004 г. броят на негласувалите надмина 50%, но сред тях хората между 18 и 24 години съставляваха цели 77%.
Според проучване на общественото мнение от началото на годината избирателната активност на сегашните избори се очертава да бъде слаба. Само 34 на сто от европейците са сигурни, че ще дадат гласа си. Най-незаинтересовани са студентите.
За да намери изход от този проблем, кампанията, подета от ЕК и MTV, предлага телевизионни предизборни клипове по темата: "Хей, Европа, чуваш ли ме?". Те могат да се гледат и в интернет на сайта CanEUhearMe.eu.
ЕП наскоро откри и свой канал в сайта за микроблогове Twitter, използван с успех от американския президент Барак Обама по време на кандидат-президентската му кампания.
Кандидатите за европейски депутати също се опитват да се адаптират към това ново средство за комуникация, което е на голяма почит сред младежите.
Политическите групи в ЕП не остават назад, като освен видео клиповете с ясно изразено образователно съдържание, използват и комикси, за да се опитат да модернизират образа на бездушната бюрокрация, с който се свързва Европа.
Групата на либералите в ЕП публикува албум с комикси, в който евродепутатите са представени като фантастични герои, посветили се на приключения в Централна Азия и Далечния изток и готови да рискуват живота си, за да защитят ценностите на демокрацията.

Източник:
netinfo