"Магистралите в България се превръщат в пътища на смъртта, въпреки милиардите, които инвестираме в тях", заяви пред NOVA бившият шеф на КАТ Богдан Милчев.
По думите му причините за това са няколко:
"От една страна е необходимо някой да обследва и анализира тези произшествия. България е единствената в ЕС, в която се слагат предупредителни знаци за концентрация на ПТП, като те с години стоят на даденото място и никой не предприема мерки за справяне с проблема в конкретния участък", обясни Милчев.
Анализирането на пътните транспортни произшествия е един от ключовите фактори за откриване на причините, посочи той. Повече от 10 години обаче не били издадени наредбите, по които да се анализират тежките катастрофи.
„Информирали сме премиера, че тези две наредби, които още от 2007 г. министърът на вътрешните работи и министърът на транспорта трябваше да са издали, за да могат да се правят тези анализи, а все още не са издадени. Отговорът им е, че си обменяли информация и анализирали”, заяви Милчев.
"Необходима е промяна в метода на контрол, продължи още той. Страните, които имат успехи в тази насока, са приели философията, че човек се ражда грешен".
Според бившия шеф на КАТ, когато някой допуска умишлени грешки, държавата трябва така да въздейства, че да го накара да ги приведе до минимум.
Вижте още:
Внимание, шофьори! За какво глобяват в съседните страни
Тежка катастрофа на АМ "Тракия", четирима души загинаха
Катастрофа между автобус, тролей и кола в Хасково
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!