"Тази седмица ще внесем предложение да се създаде Национален оперативен щаб по пътна безопасност. Трябва да се направи единен контролен орган, който да работи с по-твърда ръка, тъй като в момента контролът не е на необходимото ниво". Това заяви в студиото на „Здравей, България” Румен Дунев, председател на Сдружение Автотехнически експерти по пътна безопасност.
Дунев и Владимир Тодоров, председател на Българската асоциация на пострадали при катастрофи, коментираха и поредния случай, в който колата на Тити Папазов беше заснета да прави нарушение.
Заснеха автомобила на Тити Папазов в поредно нарушение на пътя
"Държавата, в лицето на Пътна полиция, трябва да е абсолютно безкомпромисна, ако и този път Тити е бил зад волана. Явно е, че този човек е рецидивист. В Америка такива хора се пращат на специални психокурсове, срещат ги с родители на загинали деца - да си поговорят с такива майки. Но това е задължително – или отиваш в затвора, или правиш срещи с такива родители. И хора с висок публичен и обществен статус - трябва държавата да бъде безкомпромисна към тях", каза Тодоров.
Според Дунев Тити, като публична личност, трябва да покаже, че може да стане пример за добър водач.
"Има си процедура - ако не е карал той, Тити трябва да посочи, кой е шофирал неговия автомобил, защото по регистрационен номер - явно това е неговият автомобил. Процедурата е да посочи кой е шофирал", допълни Тодоров.
Днес граждани излязоха на протест пред столичната Пътна полиция, за да поискат да бъде отнета шофьорската книжка
на баскетболния треньор и ръководител на футболния „Левски” Константин Папазов. Причина за искането стана поредното му пътно нарушение, видеодокументирано от друг водач на пътя, предаде БГНЕС.
Според Ясен Дудин - организатор на акцията, искането на протестиращите за отнемане на книжката на Папазов е оправдано, защото той е публична личност и с действията си дава лош пример на обществото.
На 4 септември джипът на Папазов бе заснет как прережда колона за ляв светофар на Румънското посолство, след което взима завоя на червен светофар. Нарушението се случва в близост до зала "Универсиада", където Папазов тренира баскетболния „Левски” и на метри от Първо Районно полицейско управление.
Само преди два месеца Папазов влезе в новините, след като премина на червен светофар с висока скорост на бул. "Черни Връх", след което заплати своята глоба и обеща, че ще бъде по-внимателен по отношение на спазването на правилата за движение.
Гонки с мотори тормозят квартал в София
Експертите коментираха и какъв е контролът и защо предлагат национален щаб:
"В момента скоростта се контролира с камери на „Пътна полиция”, на тол системата, на „Пътната агенция”, на общините. Всяка една от тях работи независимо. Ако тези четири отделни системи се обединят, тогава веднага средната скорост ще падне”, добави Владимир Тодоров.
КАТ: Реални животи приключват на пътя, трябва да го осъзнаем
По думите му традиционно лятото стават повече инциденти на пътя, защото трафикът е по-интензивен. "Данните не са по-различни от преди година, например. Просто тези месеци вниманието ни беше насочено към коронавируса", поясни Тодоров.
Според Дунев причина за катастрофите са както шофьорите, така и пътищата.
"Много от автоекспертите обвиняват лошата настилка. Но сцеплението на пътя е свързано с гумата. Много хора атакуват маркировката, но никой не задава въпроса дали фаровете на автомобилите са регулирани, за да се вижда по-добре", заяви той.
14-годишен катастрофира и причини смъртта на двама души
Повече вижте във видеото.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!