К ато безумни определя планираните промени в законите за движение по пътищата Богдан Милчев от Института за пътна безопасност и бивш шеф на КАТ. Според него е погрешно, че моделът прилаган в България е на „споделената отговорност”. Трябва само една институция, а не 11 както е сега, да носи отговорност за безопасността по пътищата.
„Всички ние се нуждаем и то сега и веднага, от нов модел за управление на пътната безопасност”, поясни той пред NOVA, като посочи, че „налагането на глобите е част от пътната безопасност”.
Бивш министър: Без корупция в ДАИ, ако взимат процент от глобите като НАП
4593 нарушения на пътя в Акция "Скорост"
От днес KAT въвежда нови, по-строги правила за шофьорите
„За 4 дни в Института за пътна безопасност постъпиха 75 страници възражения по трите законопроекта. Предоставили сме ги в Министерския съвет и МВР”, каза Милчев. Той поясни, че вероятността да загинем на пътя в България е 2,5 пъти по-голяма от средната за ЕС.
Той даде като пример, че в новия закон отпада определението, че пешеходните пътеки са продължение на тротоарите при кръстовищата. В същото време обаче се говори за немаркирани пешеходните пътеки.
„Задаваме въпроса: Кои са тези немаркираните пешеходни пътеки?”, заяви Милчев. „Има знак, но няма маркировка, как ще разберем къде свършва и колко е широка пътеката?”
Друг пример, който даде експертът е липсата на правила за училищните автобуси.
„Няма никакви правила. Пропуснато е”, подчерта Милчев.
Още един пример за безумна регулация според експерта са новите правила за движение при зимни условия.
„Някой иска да накара българите да купят за една година 3 милиона вериги за сняг. Вижте каква колизия. Задължават ни от 15 ноември по новия проект всички автомобили да бъдат оборудвани с вериги. А в същото време можем да караме с летни гуми, не са задължителни зимните ”, посочи Милчев.
„Друго – кръговото движение”, смята експертът. Той поясни, че с промените в закона, когато не сложен знак, няма да важи правилото за предимство на идващия отдясно автомобил, което се прилага в България като страна, подписала Конвенцията за пътното движение.
От новите правила на пътя не е доволен и Павел Савов от Българската асоциация за рекреация, интеграция и спорт.
„Личната мобилност е много важна за хората с увреждания. Хората с увреждания шофират адаптирани автомобили. Мога да бъда равностоен участник в движението. Но мислим, че хората с увреждания не са видими в тази нормативна база”, заяви Савов.
Според Радостина Петрова от сдружение „Велоеволюция”, „законът явно е писан от хора, които не само не са се качвали на колело, но гледат нещата от служебния автомобил или лимузина”.
Тя посочи, че никъде по света няма правило велосипедистите да карат с каска и жилетка навсякъде и по всяко време.
„Тези аксесоари са полезни, но не може да се налагат като униформа”, смята Петрова.
Нейното възмущение предизвиква и забраната „хората на велосипеди да карат в изправена позиция на тялото. Ако изкачвам по наклон и трябва да набера скорост или трябва да прескоча някакво препятствие. Това е основно умение за каране на колело.”
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!