Б анката носи отговорност за вредоносните действия на своите служители и трябва незабавно да върне парите по сметките.
Това коментира в студиото на "Здравей, България" преподавателят по банково право в УНСС проф. Валери Димитров.
Димитров коментира последния случай от Нова Загора, в който 29-годишната служителка в банков клон, обвинена, че е откраднала пари от сметки на клиенти, остава за постоянно в ареста.
Биляна Манчева е обвинена в банкови злоупотреби в особено големи размери. Тя присвоила над 450 000 лева от баката и от клиенти, твърдят от държавното обвинение.
Един от пострадалите, чиито сметки са почти източени, е Кольо Колев. Изчезналите пари от неговите две сметки са над 185 000 лева. Той вече е разпитан по случая. Разбрал за липсващите пари, след като от банката се обадили да направи проверка на сметките си. Откраднатите от влога му пари все още не са възстановени.
"Моят съвет към тази банка е: колкото по-бързо възстанови парите по сметките на клиентите си, толкова по-малък ще бъде ударът върху репутацията на финансовата институция", категоричен бе гостът на телевизията.
По думите му не е необходимо да се чака решение на съда, а веднага, след като банката е установила измамата, тя трябва да възстанови парите.
"Банката изцяло поема грижата за вашите пари, клиентът не носи риска", допълни Димитров.
Той предупреди, че измами от банкови служители могат да се извършват не само чрез прехвърляне на пари по сметки, а и в брой – чрез теглене от банкомат.
"Рано или късно това се установява, защото банките са много строго контролирани”, каза още преподавателят.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!