Е вропейската комисия въвежда единна система за обмен на данни за пробег на леките коли. Изминатите километри ще се взимат от годишните технически прегледи на автомобилите, съобщава NOVA.
Манипулираният километраж води до рискове, казват експертите.
"Това е измама и вкарване в заблуждение на клиента, тъй като, той си мисли, че автомобила е на малко километри, естествено има повече опасност от появяване на дефекти и аварии", обяснява инж. Георги Илиев, собственик на автосервиз и пункт за ГТП.
10 автомобила на старо, които са чудесна инвестиция
Според доклади между 30 и 50 % от колите втора ръка в Европа не са с реални километражи. Данните от пробега обаче задължително се записват при годишния технически преглед на автомобила.
За да се избегнат подобни злоупотреби, Европейската комисия въвежда единна система между страните-членки.
Какво се случва при челен удар на 18-годишна кола
"Преди да си купиш кола от автокъща в България ще можеш да видиш предните 3-4 години какъв пробег е имала", казва Андрей Новаков, евродепутат от ЕНП/ГЕРБ.
Системата обаче не е задължителна.
С колко превъртеният километраж вдига цената на „новия внос”
"Технически нашата система позволява да се свърже с единна европейска система, това е въпрос на време и на техническо изпълнение", смята Бойко Рановски, директор ИА, Автмомобилна администрация.
Първоначално данните ще могат да бъдат следени само от КАТ.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!