Д вама руски моряци са загинали на кораб край Варна, предава Maritime.bg. Инцидентът е станал в понеделник вечерта.
Двамата загинали моряци са руски граждани - на 32 и на 58 години. Корабът, на който са работили, е под флага на Белиз. Съдебно-медицински експертизи ще установят точните причини, довели до тяхната смърт, предаде NOVA.
В Районна прокуратура - Варна вече е образувано досъдебно производство, то е за причиняване на смърт по непредпазливост. Ще бъдат разпитани останалите членове на екипажа и ще бъдат извършени следствени действия, за да се изясни фактическата обстановка, съобщава БНТ.
Корабът е на кей във Варна и ще остане до приключване на разследването на инцидента, каза директорът на „Морска администрация“ в града капитан Валентин Енчев. Той уточни, че сигналът за случилото се е подаден снощи, около 21 часа. Тогава е било установено, че двама мъже са претърпели инцидент в трюма на кораба. Екипажът е 14-членен, всички моряци са руснаци, допълни Енчев.
За случилото се са информирани системата за управление на трафика, Морския спасително-координационен център, Морска администрация. Тогава е взето решение корабът да бъде отклонен от курса и да бъде поставен на кей във Варна. При пристигането му е потърсено съдействие от Дирекцията за противопожарна безопасност и защита на населението, чиито експерти са помогнали да бъдат изкарани телата от трюма. И двамата мъже са били мъртви.
Версиите за случилото се са много и не се работи по някоя конкретна, първо трябва да се изясни защо двамата са били в трюма, допълни Енчев. По думите му вече тече проверка дали организацията на работата на кораба е била съгласно изискванията на международните конвенции. Енчев допълни, че корабът „Милфорд“ ще остане във Варна, докато завършат работата си експертите от Националния борд за разследване на произшествия в корабоплаването. Междувременно с инцидента са ангажирани и следствието и прокуратурата във Варна.
Инцидентът е станал на дълбачката MILFORD (IMO: 8215883), която плава под флага на Белиз. По предварителна информация плавателният съд е пътувал от Бургас за Констанца.
Дълбачаката участва в проекта по удълбочаване каналите на пристанище Варна, а по-късно и в Бургас, откъдето се е прибирал плавателния съд в посока Констанца, Румъния за бункероване на гориво.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!