Д о края на годината България ще има сертифициран авиационен оператор за спешна помощ по въздух, каза министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков на среща със Съвета на директорите на „България Хели Мед Сървиз“ ЕАД, съобщиха на сайта си от Министерството на транспорта и съобщенията.
От ведомството припомнят, че след решение на Министерския съвет ликвидацията на държавното дружество беше прекратена, а към днешна дата то вече има назначен Съвет на директорите и предстои избор на изпълнителен директор. За членове на Съвета на директорите са назначени Кольо Колев, Николай Младенов и Димчо Добрев.
Ето в какви случаи ще ползваме медицинските хеликоптери
Още тази седмица започва работа по подготовка на заявлението за издаване на свидетелство за авиационен оператор, каза още министър Гвоздейков. Предстои провеждането на среща на ръководството на дружеството с Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“, които са компетентният орган и осъществяват надзора. „Когато първият медицински хеликоптер бъде произведен през декември 2023 г., ще имаме вече авиационен оператор“, каза министърът.
В началото на август на пресконференция в Министерски съвет министър-председателят акад. Николай Денков също постави въпроса за това защо се е наложило да бъде прекратена дейността на търговското дружество, при положение че има европейски регламент, който изисква тази дейност да се извършва от такива дружества.
„Това, което направи служебното правителство, е да закрие търговското дружество и да прехвърли дейността към Държавния авиационен оператор (ДАО), който няма право да извършва тази дейност. Защо? Не мога да ви кажа. Сега, след една година, ние се намираме в изходно положение, в което ДАО не може да извършва тази дейност. Трябва отново да създаваме търговско дружество, което да поеме тази работа“, посочи още министър-председателят.
Денков допълни, че се работи по решението на всички проблеми, свързани с осигуряване на помощ по въздуха за българските граждани, съвместно между Министерството на здравеопазването и Министерството на транспорта и съобщенията.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!