И мето му стои под едни от най-известните анимационни филми на последните десетилетия - сред тях са "Търсенето на Немо", "Феноменалните" и "Уоли". В продължение на 18 години, българинът Антони Христов е художествен директор в студио "Pixar", отличено с редица оскари за постижения в анимацията. След блестяща кариера отвъд океана, той решава да се завърне отново в България - за пътя до Холивуд и обратно, вижте репортажа на NOVA.
Преди 18 години в световноизвестното днес студио попада един българин. В началото му се налагало да обяснява къде работи, защото студиото не е било известно. Работили са около 200 и няколко души, а сега са 1400.
Преди да стигне до Pixar, Антони Христов извървява дълъг път - той започва от София през 80-те, криволичи нелегално през границата с Югославия за да стигне до Америка.
Да съм честен – когато се озовах в Щатите след Австрия, беше голямо разочарование. Ние отидохме в Холивуд и ни забиха в един хотел в най-гадната част на Холивуд. Там се стрелят нощно време, викат, бият се… всякакви неща, разказва той.
Преди да се потопи във филмовата индустрия, Антони минава през тази за бързо хранене. "Първата ми нересторантска работа беше една реклама за американските пощи", спомня си той.
Годината е 1986-а. От там колелото се завърта – от малката фирма, в която работи почасово над рекламата за пощите, Антони се озовава в студиата на Дисни – където започва като асистент, който изчиства рисунките.
"Аз не съм от хората, които планират нещата. Аз съм от типа, който като види някаква възможност се възползва от нея", казва той.
Годината е 2000-та. Антони Христов става художествен директор на Pixar.
"Бачкането си е бачкане. Както казваме ние, българите, ако беше купон, нямаше да му казваме бачкане. Ние си взимаме работата насериозно, но не се взимаме себе си насериозно. Но работата си е сериозно нещо", казва той пред Яна Николова.
Сега обаче Христов се връща у нас.
"Никога не съм искал да оставам там завинаги или извън България. Събуждам се с усмивка всяка сутрин, че нямам билет за връщане, защото всеки път, когато си идвах в България, тоя билет за връщане ми тежеше като секира над главата. Сега съм много щастлив, всеки ден съм щастлив, че съм тук", разказва българинът.
Преди две-три години започнал една академия за дигитални изкуства в Рим, която се развила, сега тук отваря друга, която ще е още по-голяма.
Около Академията на Антони Христов се обединяват най-големите професионалисти в сферата на гейм дизайна, анимацията и рекламата. Идеята на училището, което след броени месеци ще отвори врати, е да осигури знанията, а и контактите с най-добрите в областта.
"Едно нещо, което аз не искам да правя, е това да тренирам емигранти. Макар че аз съм виновен.. аз съм излязъл.. Аз имам едно кофти съмнение, че съм станал причина много хора да излязат от България с интервютата, които съм давал. Защото ето, аз съм художествен директор в Pixar и някое дете младо ще си каже: „О, аз също искам да бъда!”. Ок, списък: първо, излизам от България, второ, правя това, това и това", споделя той.
Сега обаче той иска да накара младите да останат.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!