Началникът на ДНСК Милка Гечева съобщи на пресконференция, че заключенията на дирекцията са, че вложените и изпитвани материали в насипа на Лот 2 от магистрала "Тракия" - Стара Загора-Нова Загора, отговарят на изискванията.
Министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев отбеляза, че това е 147-та проверка на магистралата и при всяка една от тях експерти са констатирали, че изпълнението на обекта е в рамките на техническата спецификация.
Изпълнението на магистралата върви в срок, в график и бюджет, каза министърът.
Той отбеляза, че очаква от бившия премиер Сергей Станишев и от депутата от БСП Димчо Михалевски да се извинят на българските граждани, на УАСГ, на експертите, които работят по магистралата, и на Брюксел за твърденията, че магистралата се строи върху пепел, и да изпратят опровержение в ЕК.
Министърът отбеляза, че техническата спецификация за магистрала "Тракия", в която има думата "сгур", е правена и подписвана по времето на тройната коалиция.
Според Плевнелиев опозицията е целяла изкуствен скандал.
Пробите на насипните материали, вложени в строителството на Лот 2 от магистрала "Тракия", бяха взети от представители на акредитирана за подобна дейност лаборатория на 2 май. Тази проба струва на данъкоплатците 6750 лева, останалите - са за сметка на изпълнителя, надзора и възложителя, а по договор те са и допустими разходи, каза още министърът.
Зам.-министърът на регионалното развие и благоустройството Георги Прегьов каза на пресконференция, че
ще има оскъпяване на строителството на Лот 4
на магистрала "Тракия", заради проблем с подпочвените води в участъка.
Тези разходи са допустими по правилата на еврофинансирането и те ще бъдат възстановени на страната, обясни зам.-министърът.
Стойността на проекта като цяло ще бъде увеличена, предстои да разберем, но това няма непременно следствена връзка с анексиране на договора с изпълнителя, каза Прегьов. По наше мнение тези разходи са допустими, затова оскъпяването няма да бъде компенсирано със средства на държавния бюджет, допълни той.
Членът на УС на агенцията "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров припомни, че за този участък на магистралата е имало претенции от изпълнителя за наличие на "слаби" почви по трасето, които не са били отразени в инвестиционния проект.
След проверка от независима акредитирана лаборатория се доказа, че такива почви има, каза Лазаров. По думите му съществуващият проблем е по отношение на водното съдържание в строителната почва.
В момента екипът за управление на магистралата със съответните експерти оценява точното разстояние, което ще бъде отразено, и за него ще има допълнителни инженерни работи - те ще трябва да се изпълнят, за да може магистралата да бъде построена, каза Лазар Лазаров.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!