Б ългария е туристическа дестинация N1 в Европа.Това стана ясно при презентацията на Discovery Channel по време на Шестата международна среща на туроператорите в Пловдив.
Данните са от проучване сред повече от 30 хиляди европейци. Жерар де Фровил от ръковдството на медията в Париж уточни, че зрителите на четири телевизионни канала са посочили страната ни като място, което искат да посетят сега. По думите му това е в резултат на проведената съвместно с министерството на туризма кампания, която представя държавата ни с рекламен видеоклип.
Лорънс Пейвли от мениджърския екип на Discovery в Лондон заяви, че при сегашната си визита ще направят много снимки, а по-късно планират да се върнат отново, за да снимат специален филм за града на тепетата. Над 110 туристически организации от 16 държави участват в престижния форум, който бе открито от заместник-министърa на туризма Ирена Георгиева и кметовете на Пловдив и Солун.
При изявлението си зам.-министърът на туризма отбеляза, че вече има утвърдена концепция за райониране на страната и започва процедура за организация и управление на туристическите райони.
„Надявам се всичко това да улесни бизнеса, създаването на местни туристически продукти и да стимулира вътрешния туризъм“, коментира Георгиева и допълни, че се подготвят 3 нови туристически маршрута в България.
„Целенасочените ни усилия към туризма дават резултат и в Пловдив бележим ръст от почти 12% за 2014-та година.“, отбеляза зам.-кметът Стефан Стоянов. Според него голям принос за това има обявяването на Пловдив за Европейска столица на културата през 2019 г. и класацията на специализираното издание Lonely Planet, която поставя градът ни сред местата, които трябва непременно да се посетят тази година.
Стоянов изрази надежда, че и през следващите 4 години ще има ефективен ръст на туристите между 11 и 15 %. Прогнозите са през 2019 г. в Пловдив да дойдат над 3 милиона туристи. Стоянов направи сравнение със статистическите данни от 2014 г., през която пренощувалите и преминалите на дневни турове туристи са малко над 800 хиляди.
„Живеем в една и съща зона, която хората могат да посещават и да си прекарават добре.“, коментира по време на форума солунският кмет Янис Бутарис, който подготвя и меморандум за сътрудничество с Пловдив. Бутарис отбеляза, че в България има над 3 хиляди гръцки компании и може да се работи заедно за създаването на съвместни туристически продукти. Според солунския кмет идеята за директна авиовръзка между Пловдив и Солун не е добра, заради късото разстояние, но от самолетните компании зависи дали Пловдив ще бъде включен в разкритата вече линия между Истанбул и Солун.
Кметът на Пловдив Иван Тотев съобщи, че предстои създаването на работна група, която да измислия печеливша стратегия за двата града. Той определи като огромен успех присъствието на толкова много туроператори и компании на престижния форум.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!