„Всичко става с два подписа – моя и на г-н Братоев. Заедно управляваме „Метрополитен”. Това заяви пред NOVA Николай Найденов, председател на Съвета на директорите.
Миналата седмица, след скандали и тайно гласуване, стана ясно, че дългогодишният директор на „Метрополитен” проф. Стоян Братоев е сменен, а на негово място застава Николай Найденов.
Запитан дали заема мястото на Братоев, Найденов заяви, че към настоящия момент този въпрос не е приключил. По думите му трябва да минат конкретни вписвания.
„Не става дума за смяна, г-н Братоев остава част от управлението на „Метрополитен”. Към настоящия момент този въпрос не подлежи на коментар. Ако някой е чел Търговския закон, знае, че в един УС всеки е пръв сред равни”, заяви Найденов. „Темата не е актуална, докато не приключи последващото заседание на СОС”, допълни той.
Найденов беше попитан и за обвиненията в СОС, че причината за смяната на проф. Братоев е търг за 8 метровлака за 140 милиона лева, а той е бил с особено мнение. Съмненията са, че се готви търг с двойно по-висока цена на влакчетата.
Скандали и напрежение бавят заседанието на "Метрополитен"
„Към настоящия момент и за следващите 3 години „Метрополитен” няма нужда от 8 влака, а от 16”, заяви Найденов.
„Няма да как да коментираме цената предварително, но мисля, че е обективна и пазарна. След съответното проучване, ще излезем с нормална цена. Ако 8 са 140 милиона, 16 са 280-290 милиона. Изпратили сме писмо до кмета Терзиев, за да може да стартира процедурата”, каза Найденов.
Огромна дупка се отвори в локалното на „Цариградско шосе” в София (СНИМКИ)
„Добре съм, в кондиция съм. Работя, както винаги, няма разлика, от това което е било преди“, заяви пред БНТ инж. Стоян Братоев във връзка с появили се тези, че не е добре здравословно.
„Работя както винаги. Основната ми задача е да върви строителството на метрото, експлоатацията и да върви ефективно, както е било досега и ще върви, защото аз съм член на съвета на директорите“.
„Цялата организацията на метрото от нулата до сега, аз съм участвал в тази система. Както се казва създавал съм я като структура, като обучение на кадри, като подготовка на кадри и ще продължавам да го правя, за да върви ефективно метрото“, заяви инж. Братоев.
Той обясни, че ще участва в управлението на метрото като член на съвета на директорите.
"Аз не съм освободен като член от съвета на директорите, аз имам всички управленски функции. Когато беше това мероприятие, когато правиха смяната, колегите дойдоха и ми предложиха и казаха: г-н Братоев, вие сте знака на метрото, вие сте символа, ще продължавате да действате и помагате. В действителност в една такава ситуация обикновено има стрес, но няма да има стрес“, обеща бившият изпълнителен директор на столичния "Метрополитен"
Той отказа да коментира защо в петък се получи така шумно отстраняването му от поста като изпълнителен директор на столичния „Метрополитен“.
„Не знам и не искам да го коментирам“, каза инж. Братоев.
Той обясни, че в действителност има прекратена поръчка за покупката на 8 влака. "Идеята е да се пусне нова за повече влакове, защото имаме потребност. Поръчката беше за 8, вероятно ще я направим за 16. Зависи от Столична община“, обясни още той.
Той увери, че всички строителни дейности ще продължат да се изпълняват и той ще следи стриктно всичко. По думите му в момента върви една обществена поръчка за продължение на линията в Люлин за две метростанции. Ако няма проблеми наесен може да се започне изпълнението им.
Николай Найденов е новият изпълнителен директор на "Метрополитен"
По отношение на пътния участък от локалното движение на бул. "Цариградско шосе", който пропадна, Николай Найденов посочи, че дружеството е реагирало в момента на възникване на проблема. При осъществяване на строежа метрото се получават моменти, в които могат да възникнат такива проблеми. Всичко е под контрол в момента, създадена е нова организация на движението и през почивните дни се работеше усилено, обектът е инжектиран, обясни Найденов.
Не пропускайте още от Vesti.bg:
Мястото в автобуса, което може да ти спаси живота – и това, което никога не трябва да избираш
Реорганизация на движението заради пропадането на локалното платно на "Цариградско шосе" в София
Германия: Украйна не бива да приема предложението на САЩ за спиране на огъня с Русия