В дигат данъка за стари автомобили с почти 80%. Това предвижда проект на изцяло нов закон за насърчаване на електрическата мобилност, който е подготвен от Министерството на иновациите и растежа.
Най-засегнати ще са дизеловите автомобили.
В България има 3 млн. леки коли, дизелът преобладава, а електрическата революция е мираж
Вече близо 15 години Станимир от Монтана кара своя дизелов автомобил. Съгласен е да плаща по-висок данък, защото пари за електрическа кола или по ново превозно средство няма.
„Аз съм готов да карам и автомобил за повече от 50 000 лева, но няма възможност. Това според мен касае обикновения българин, който изобщо не може да си го позволи“, споделя Станимир Стаев пред NOVA.
Какви коли карат богаташите в България
Според проектозакона най-голямо увеличение на данъка се предвижда за най-старите дизелови автомобили.
Целта е хората да се откажат да карат такива. В един от автосервизите в Монтана ремонтират предимно стари коли. Разказват, че хората не биха се отказали от старите си превозни средства дори и да им вдигнат данъка.
„Те ще си карат пак старите коли, защото е по-евтино и са по-евтини за поддръжка. А нямат и възможност да си купят електрически автомобил“, категоричен е Красимир.
ААП: Предлагаме скрапинг програма, субсидия 10 000 лв. за е-коли
В автокъщата на Жан Войнов в Монтана се търсят предимно автомобили нисък клас. По-скъпите стоят с месеци непродадени.
„Хората търсят автомобили на по-ниска цена и по-евтини за поддръжка, съответно с по-евтини части. Според мен няма да окаже абсолютно никакво влияние вдигането на данъка да стимулира хората за покупка на електроавтомобили", подчертава Жан Войнов, собственик на автокъща.
Родният автопарк продължава стремглавото си застаряване
Последната дума за конкретния размер на данъка ще имат общините.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!