О бществена дискусия за промени в Закона за движение по пътищата, която се проведе в Народното събрание, предизвика разгорещен скандал.
Срещата, организирана от депутати от Коалиция за България, в която взеха участие народни представители, служители на КАТ, и редица браншови организации, имаше за цел да се обсъди необходимостта от създаването на нов закон. Вместо това обаче участниците в дискусията влязоха в остри спорове, но не постигнаха какъвто и да е консенсус по отношение на предложенията си, предаде "Дарикнюз".
Според едно от тях в новия закон трябва да има текст, който да забранява на младите шофьори да карат мощни автомобили.
Още в първите минути на дискусията депутати и представители на неправителствения сектор започнаха с критики по отношение на дължината на изказванията.
Мария Димитрова от "Безопасни улици" влезе в спор с Татяна Буруджиева от БСП. Бившият транспортен министър Ивайло Московски пък нарече "пълни глупости" обсъжданите предложения на левицата за промени в закона и разкритикува лошата организация на срещата, а Алекси Кесяков от Държавно обществената комисия по безопасност на движението заяви, че докато тече спорът, някой вероятно умира на пътя.
В крайна сметка сред предложенията от дискусията могат да се откроят няколко.
Мария Димитрова, чиято дъщеря умира след инцидент на пешеходна пътека, предложи по-тежки глоби за нарушителите на пътя:
"За системните нарушите не да бъде само глоба, нека да бъде обществено полезен труд. Нека той да разбере, че няма как в населено място да си позволява да кара със 100 или със 120 км в час".
Димитрова предложи още в изпитните тестове след шофьорските курсове да бъдат включени и въпроси по текстове от НК.
От своя страна, червената депутатката Татяна Буруджиева лансира предложението - на младия шофьор да не е разрешено да кара мощни автомобили:
"Защото тогава, при коли, които не са толкова мощни, при недостатъчно добре обработените му реакции или опит, който той има, няма да са толкова фатални".
В крайна сметка участниците в дискусията се обединиха около мнението, че е по-разумно вместо да се правят редица промени в сега действащия Закон за движение по пътищата, да се изготви напълно нов.
Целта на мерките, които се обсъждат, е да се намали броят на инцидентите на пътя, както и жертвите при катастрофи.
Въпреки че през последната година техният брой е намалял значително – за пръв път от 50 години насам, управляващите смятат, че има нужда от изцяло нов Закон за движение по пътищата, който да регламентира драконовски мерки и по-солени санкции.
Изключително строг ще е законът към употребата на алкохол и високите скорости. Идеята е младите шофьори, които се качват почерпени зад волана, да бъдат санкционирани при по-ниска граница на алкохол в кръвта.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!