"Нова броудкастинг груп, като част от MTG, продължаваме да инвестираме в България и се чувстваме комфортно тук. Преди година купихме "Нетинфо". Преди няколко дни голяма компания като "Нилсен" (международна помпания за маркетинг и медия проучвания, която купи 51% от агенцията за рейтинги "Медиарисърч" - б.р.) също дойде в България, което показва, че чуждестранните инвеститори продължават да инвестират в страната", казва Дидие Щосел, главен изпълнителен директор на Нова броудкастинг груп, в интервю за Соня Спасова от в. "Труд".
Щосел определя като много добри финансовите резултати на компанията - за последното полугодие Нова отбелязва ръст на приходите си от общо 26% спрямо същия период на 2013 г.
Запитан дали очаква нови чуждестранни инвеститори на медийния пазар в България той казва, че трябва да се работи повече в посока те да се увеличават. Ако погледнем
онлайн пазара, това е бранш, който тепърва ще се развива и на който може да се очакват нови инвестиции,
допълва Дидие Щосел.
Главният изпълнителен директор на Нова броудкастинг груп отговаря и на въпрос за икономическата и политическата криза у нас:
"Бил съм инвестиционен банкер в Лондон 20 години и познавам този сектор много добре. Изненадан съм от начина, по който се управляват нещата, защото България не е първата страна с банкова криза - такава имаше в Кипър, в Гърция... В същото време има МВФ, Европейска централна банка - там има опитни експерти, които могат да бъдат потърсени за съвет. Има добри практики за справяне с подобни проблеми, които могат да бъдат приложени в България.
Важно е да се реагира правилно, защото в
България има голям потенциал за развитие за следващите 5 години.
Изненадан съм и от дебата за размера на депозитите, които трябва да се гарантират от държавата. 100 000 евро е огромна сума - това се равнява приблизително на спестяванията на минимална работна заплата в продължение на 40 г. Ако се опитате да приложите тази логика във Франция например, тази сума би трябвало да бъде 600 000 евро. Както казах, аз съм оптимист и вярвам, че сега е времето да се направят правилните неща, за да стане България по-атрактивна за чуждите инвеститори", посочва Щосел.
На въпрос кои са основните проблеми на медийното поле у нас той казва:
"Аз съм оптимист и смятам, че през 2015-16 г. медиите ще имат по-големи приходи от реклама. Що се отнася до политическия натиск - ние сме институция, която не се поддава на натиск. Винаги се опитваме да показваме всички гледни точки в един спор. Ние правим ежедневен мониторинг на новините, за да уверим, че има баланс. MTG също правят регулярен мониторинг. Ние показваме на зрителите фактите, те решават на кого да повярват. Това е отговорна задача, но аз вярвам в нашия успех".
Дидие Щосел отбелязва, че, след назначаването на Вики Политова за главен оперативен директор на Нова броудкастинг груп, тя много му помага и сега има повече време, което да посвети на онлайн бизнеса на групата.
На въпрос как ще се отрази на пазара влизането на новата агенция за рейтинги "Медиарисърч", с която Нова ТВ и още 16 канала работят, Щосел казва, че след като "Нилсен" е купила 51% от "Медиарисърч" това слага точка на дискусията. Смятам, че всяка голяма рекламна агенция или телевизия би могла да направи същия избор и много бързо и без колебание да избере да работи с най-известната в света компания за измерване на аудиторията, допълва той.
Тази инвестиция на "Нилсен" е много добра новина за бъдещото развитие на пазара, защото установява 100% доверие в данните,
казва още Дидие Щосел.
Той посочва, че Нова ТВ преосмисля концепцията си и подхода към публицистика. "По-голяма част от тези предавания са продуцирани от външни компании. Бихме искали да променим това и да увеличим броя на предаванията, които ние продуцираме в телевизията. Ако това се осъществи, не означава, че ще сменим водещите им", казва той на въпрос какво е бъдещето на Кеворк Кеворкян и "Всяка неделя".
Запитан защо Нова ще прави отново "X Factor" наесен и има ли място за нови музикални звезди у нас Щосел отговаря: "X Factor" е единственото музикално шоу в България, където победителите стават реални звезди. Вие помните ли кой е победителят в "Гласът на България" по Би Ти Ви? Вижте Рафи, Жана Бергендорф... И не само победителите - вижте и Ангел и Мойсей..."
Пълния текст на интервюто можете да прочетете в Труд
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!