В ицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов назначи Цветан Петков и Евгени Генчев за членове на Съвета на директорите на "Автомагистрали" ЕАД.
Предстои промените да бъдат вписани в Търговския регистър, съобщава пресцентърът на МРРБ.
Освободиха шефа на „Автомагистрали“ ЕАД
Това се случва два дни след освобождаването на Десислава Христова от поста на изпълнителен директор.
Петков и Генчев са служители на "Автомагистрали". Петков от три години е директор "Инфраструктурно строителство", а Генчев е главен инженер на дружеството и в последните три години и половина е директор "Експлоатация и поддръжка".
Обвиниха мъж за пране на пари, предназначени за "Хемус"
"Възлагам на новото ръководство да се погрижи честно и отговорно, при спазване на строга финансова дисциплина, за интересите на дружеството, респективно - на МРРБ и държавата. Най-неотложната задача, която им поставям, е да ускорят работата по двата приоритета на министерството - доизграждането на автомагистрала "Хемус" и на скоростния път "Видин - Ботевград", обяснява вицепремиерът.
МВР: Милиони за АМ "Хемус", изнесени със сакове и чували
Пореден протест на работещите в „Автомагистрали - Черно море”
На 2 юни 2021 г. Сметната палата публикува доклада по одита на дружеството "Автомагистрали", който ѝ бе възложен от депутатите от 44-то Народното събрание.
В доклада се констатират сериозни нарушения и заобикаляне на закона за обществените поръчки чрез директно възлагане от страна на държавата на фирма, която не разполага с капацитета да извърши дейностите по поръчките. "Автомагистрали" е превъзлагала на други партньори тези проекти. Едновременно с това от МРРБ излязоха с информация, че на дружества са давани аванси по проекти, за които дори не е имало изготвен технически проект и като пример дадоха свлачищата.
През пролетта и лятото на 2021 година имаше няколко протеста на пътните строители, които започнаха именно от двете фирми "Автомагистрали - Черно море" и ИСА. Те настояваха да им бъдат изплатени парите за строежа на отсечката Чирпан - Стара Загора.
Тогава от МРРБ признаха, че има неизплатени суми, като обявиха план за погасяването им. Виолета Комитова обаче изказа мнение, че тези две фирми по никакъв начин не са свързани с другите, и по-масови протести, които се състояха в центъра на София, в които се включиха пътностроителни фирми, реално неизвършвали дейност, но взимали крупни аванси за бъдещо строителство.
Първото служебно правителство вече предостави на прокуратурата редица договори, сключени в нарушение на закона за обществените поръчки. Общо 3,7 милиарда са задълженията на държавата към строителни фирми, но от финансовото ведомство признават само 1,3 милиарда.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!