Ш умни камериерки, студени басейни и неудобни възглавници. Това са само част от оплакванията на чуждите туристи, които идват в България.
За тях разказа NOVA в рубриката "На твоя страна".
Недоволни чужденци заливат с жалби и искове за обезщетения българските хотелиери всяко лято.
Скърцащи матраци, стари ядки в мини бара, намусени камериерки и дори тънки и прозрачни завеси са част от оплакванията.
"Дървото ми пречи, изчезна ми бельото от стаята... Накрая дори са ни казвали "преместете хотела на морето, за да видим гледката, за която сме си платили", разказва Лиляна Георгиева, управител на хотел в Златни пясъци.
Според собствениците оплакването се е превърнало в бизнес, който се развива с все по-бързи темпове.
Чужди туристи – предимно от Великобритания и Германия, измислят всевъзможни причини.
Често те са абсурдни, за да си върнат част от дадените за почивката пари.
"Сякаш идва обучен да си иска компенсациите под форма на пари“, коментира още Лиляна Георгиева.
Данните показват, че в края на всеки сезон по морето хотелиерите ще трябва да върнат обезщетение средно от 2 евро на английски турист и от 1,2 евро на германски.
В помощ на британските туристи за огромни обезщетения работят адвокатски кантори на Острова, които започвали да ги консултират още при кацане след почивката. Реклами има и в интернет. Затова и често оплакванията и исканите обезщетения звучат по един и същи начин.
В Испания, например, исканията за компенсации само за година скочили с над 400%, а хотелиерите били принудени да изплатят обезщетения за над 50 млн. евро. Хотелиерите в Майорка дори обмислят да бойкотират британските туристи.
Загуби от неоснователни оплаквания търпят и хотелиерите у нас.
От години туристи подавали сигнали, че били ограбвани. Жалбите идвали в последните три дни от почивките. Често обаче ценните вещи били откривани в багажа им на тръгване.
Чуждите туристи дори били съветвани да се оплакват на служители на хотела, които не разбират езика им. След това в жалбите пишели, че им е отказано съдействие. С новите европейски правила от 1 юли туристите ще имат две години, за да подадат жалба, но при едно важно условие. По време на пътуването трябва да уведомят туроператора, че има някаква нередност. Ако по време на пътуването не го направят, нямат право на рекламация.
"Ужилените хотели си водят регистър и всяко оплакване го записват като име, дата, час, минута, секунда. Впоследствие тази документация се оказва изключително полезна в съда и така хотелиерите могат да спасят големи суми", каза Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма.
Българските туристи са сред най-мрънкащите в света.
Това показва класация на базата на над 3,5 милиона отзива за хотели в повече от 70 държави. В нея българските туристи са на пето място по претенциозност.
За разлика от тези на чужденците, оплакванията от нашите били далеч по-основателни, отчитат хотелиерите.
Напук на класацията, която ни нарежда сред най-мрънкащите туристи, жалбите от българи били незначително малко.
Скандал с РЗИ: Плажовете на Черноморец, от най-чистите
Ето какво съветват германците, тръгнали към България
Цените по морето малко по-високи, чадъри - от 5 до 10 лв.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!