Ч аст от третата линия на метрото стартира до края на месеца. Осем от станциите вече са готови и са започнали тестове на движението на влаковете между тях.
Станциите на метрото от квартал "Овча купел" до бул."Владимир Вазов" вече са напълно готови и до дни ще посрещат пътници. А догодина цялата трета линия ще е факт и ще бъде пусната в екплоатация до Околовръстния път при разклона за "Горна баня".
Изграждат се и специални прегради, както по новата, така и по старите линии на метрото, за да не се стига до инциденти.
Готовите метростанции са разположени в квартал "Овча купел”, на булевард "България”, при Александровска болница, на Патриарха, до парка "Заимов” и театър "София и на булевард "Владимир Вазов”.
"След приключване на тестовете на влаковете от вчера започна работа на приемателната комисия и очаквам до края на този месец да пуснем първите 8 километра и 8 метростанции от третата линия на метрото", обясни кметът на столицата Йорданка Фандъкова.
Взети са мерки, за да се осигури безопасността на пътниците. "Заедно с изграждането ние монтирахме такива врати, такива прегради, които са част от системата на самото движение на влаковете. Така че когато влакът спира, съответно отваря само тази част, която съвпада с вратата му", допълни Фандъкова.
"За жалост имаме такива случаи с жертви, с трагичен край. Отделно от това се надявам, че това ще възпрепядства и случаи на опити за скачане за самоубийство”, коментира Валентин Тодоров, заместник- началник на управление "Експлоатация”, към столичния "Метрополитен”.
За настоящите станции на метрото се изграждат друг тип предпазни огради. По неволя, защото влаковете са различен вид и с различен брой врати. "Това е една иновационна система, която общо взето в Европа почти я няма. Реално внедряване за пръв път се случва в България”, допълни Валентин Тодоров.
Вижте как изглеждат отвътре новите метростанции (СНИМКИ)
Изградено е и лазерно табло, което показва къде точно трябва да спре влакът. Засега обезопасителни прегради има на две от метростанциите – "Стадион Васил Левски” и "Опълченска”.
До две години предстои обезопасяване и на всички 12 станции от първата линия на метрото.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!