Поредна година цената на билета остава непроменена, въпреки постоянното повишаване на цените на горивата - това е именно, за да помогнем на хората да използват градски транспорт, вместо да влизат в центъра на София с автомобили, заяви столичният кмет Йорданка Фандъкова.
"В столицата се прави цялостно усилие за оптимизирането на обществения транспорт.
В това се включва и новият метродиаметър и буферните паркинги - алтернативен начин за достигане до центъра за 130 000 души дневно", каза още тя.
Фандъкова спомена също, че от следващата година
остарелият тролейбусен парк ще бъде подменен с 50 нови тролеи
Неслучайно миналата година поисках отлагане на наредбата за паркиране в центъра на София, допълни кметът.
Същата тази наредба предизвика недоволство, прераснало в протестни действия на живеещите в центъра на столицата. Фандъкова обаче изрази надежда, че проблемът ще бъде решен по начин, удовлетворяващ и двете страни.
"Едва ли могат да се удовлетворят всички искания. Част от тези, които са смислени и разумни, вече удовлетворихме - именно облекчаването на процедурите", заяви кметът.
Фандъкова се изказа и в подкрепа за проекта на правителството чрез закон да бъдат задължени
всички общини да застраховат общинските сгради
Специално ние от Столичната община още следващата година задължаваме районните кметове да застраховат всички общински сгради, заяви тя. Това ще включи около 600 общински сгради, около 400 сгради на училища и детски градини, социални центрове и домове.
"Изключително отговорно е да бъдат застраховани срещу всякакви бедствия. За застраховането районните кметове ще получат и допълнителен бюджет", коментира Фандъкова.Освен инспекция на работата по последните подготовки за пускането на втория метродиаметър Фандъкова разгледа и изложбата на антични предмети в новата станция "Сердика II".
Изключително важно е, че успяхме да подредим тази изложба и тя да бъде открита заедно с метрото в петък, заяви тя. Изложбата се състои от
12 витрини, представящи историята на антична Сердика
До петък ще бъдат изцяло премахнати строителните огради и вече ще може да се види как работят археолозите, продължи кметът.
Скоро предстои и тяхната работа да свърши и да започне тази на консерваторите и хората, които трябва да експонират всички обекти, а този етап от работата по софийското ларго трябва да бъде завършен през 2013 г.
Близо 6 млн. лв. са инвестирани от столичното метро, за да не се прави компромис с историческото наследство, допълни Фандъкова.
Според нея няма опасност археологическите експонати да бъдат увредени от метрото или големия поток от пътници.
"Уверението е, че няма начин да бъдат повредени, всичко е много добре обмислено, планирано, за да може да се запази. Неслучайно пет пъти беше променян проектът за метростанция "Сердика", така, както са намерени, да могат да се консервират и експонират", заяви Фандъкова.
Заместник-кметът по култура Тодор Чобанов, който е и археолог, уточни, че изложба като тази няма в никое друго метро в света.
Той обясни, че най-старите експонати датират от 7 хил. г. пр. Хр. Сред находките са първите керамични съдове, които са правени не с грънчарско колело, а изцяло на ръка.
"Малко известен факт е, че
керамиката се е разпространила в Европа чрез Балканите
Ние сме вратата на европейското пространство за това революционно за тогава откритие - съдове, в които се готви и се съхранява храната", разказа заместник-кметът.
По време на Римската империя пък започва урбанизацията и изграждането на древния град.
Ние знаем със сигурност, че тук са живели хора от най-различен етнически произход поради причината, че София в древността е била един много космополитен град, добави той.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!