„Български пощи“ предупреждават за фалшиви електронни и SMS съобщения, които се изпращат до граждани от името или с логото на дружеството. Това съобщиха от пресцентъра на националния пощенски доставчик.
„Български пощи“ отново обръщат внимание, че не изпращат тези съобщения, не изискват по имейл info@bgpost.bg или SMS заплащане онлайн на такси за доставка или освобождаване от митница на пратки и по никакви поводи не изискват лични данни от дебитна или кредитна карта за доставката. Дължимите суми и държавни вземания към дружеството се заплащат в пощенската станция при доставката на пратката. Документ за самоличност се предоставя на място в пощенските станции при извършване на услугите.
От началото на юли 2023 г. преобладават фалшивите SMS съобщения. В тях клиентът се уведомява, че има пратка, като понякога се посочва и произволен номер. Изисква се да се заплати определена сума за нейното получаване, освобождаване от митница, коригиране на адрес, пренасочване на пратка поради отсъстващ получател и други.
Във всички фалшиви имейли се настоява получателят да предостави данни от банкова карта или копие на документ за самоличност, снимка и друга информация.
Съобщенията се изпращат на английски или на български език.
В някои от случаите като подател на SMS-те и имейлите се копира името на „Български пощи“ и електронния информационен адрес на дружеството info@bgpost.bg.
БТА припомня, че според информация на министъра на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков, планът за финансовото оздравяване на „Български пощи“ ще е готов най-късно през септември.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!