В неделя и понеделник "България Ер" ще превози всички чуждестранни туристи, които заради неуредени финансови взаимоотношения между туроператора им "Алма Тур" и авиокомпанията останаха блокирани в страната ни, съобщи изпълнителният директор на авиопревозвача Янко Георгиев, цитиран от "Дарик".
В късния следобед в неделя ще има три полета до прибалтийските републики, а в понеделник по разписание ще бъдат изпълнени още три полета до Москва и Санкт Петербург.
Няма нищо ново по отношение на преговорите с "Алма Тур", но дори и в момента се подготвя среща с техни представители, допълни Георгиев и обясни, че компанията е взела това решение,
за да не се накърнява повече имиджа й на национален превозвач и на българския туризъм
като цяло.
"Това са чисто търговски спорове. Въпросът за нас е крайно неприятният шамар върху имиджа на страната", коментира пред БНР Иво Маринов, заместник-министър на транспорта.
"Бяхме изненадани от скандала, който се случи в края на един успешен сезон. Ние нямахме информация, че има проблем между двете компании.
Това, което се случи тези дни, се надяваме бързо да бъде разрешено чрез преговори.
Държавата не можем да се меси в търговски спорове,
можем само да призовем страните по-бързо да се разрешат нещата", категоричен бе Маринов.
Вчера от пресслужбата на Министерския съвет съобщиха, че екипи от три ведомства работят заедно върху проблема.
Маринов посочи, че държавните институции ще направят проверки кой е виновен и ако има такъв, той ще си понесе последствията.
"Проверката на прокуратурата следва действията на лица от туроператорската фирма, които са довели до такава ситуация. Чакаме резултатите в най-скоро време.
Премиерът заяви, че ако не се споразумеят лицензите им ще бъдат отнети. КЗП също провери "Алма Тур", там се надяваме да имаме резултат от тази проверка в най-скоро време, обясни Маринов.
От своя страна Любомир Панковски, изпълнителен директор на "Алма Тур" призова "България Ер" да седнат още днес на масата на преговорите.
"От там няма индикации за желание за преговори още днес. Бих желал да направя уточнение: "Алма Тур" има повече от 15 дружества в България.
"Алма Тур" няма никакви задължения към авиокомпания "България Ер" и уверявам всеки един гражданин, както и туристите, че "Алма Тур" продължава да осъществява своята дейност така, както трябва в тези условия, в които се намираме.
Работим като туроператор. Ако има някакъв парадокс и задължения, то
те не са на "Алма Тур", а са на една от фирмите в групата,
която се казва "Алма Тур Флай", обясни Панковски.
Той добави, че знаят за проблема, който имат в "Алма Тур Флай".
"Никога не сме отричали, че имаме задължения към "България Ер", но има две гледни точки. Нека да седнем на масата на преговорите, без да изнасяме информации, непотвърдени от другата страна", призова Панковски и се извини на всички граждани, които са претърпели някакви неудобства в своите пътувания.
Стоян Георгиев от "България Ер" заяви, че призовава "Алма Тур" на разговори по всяко време.
"Искаме конструктивни разговори. Бяха провеждани такива срещи, но не доведоха до финално решение. Нека да заповядат "Алма тур" в офиса на "България Ер" и да продължим разговорите", подчерта Георгиев.
Представителят на "България Ер" за Бургас Стоян Митев каза, че
до края на месеца превозвачът има заявени още около 12 полета с туристи на "Алма Тур"
Той припомни, че предупрежденията към туроператора за изплащане на дълга текат от 2-3 седмици. Стигало се е и до едночасови забавяния на полети и подписване на споразумения между двете фирми на място на летището.
В крайна сметка обаче тези споразумения и погасителни планове не са се изпълнявали.
"България Ер" работи с около десетина туроператора и досега не е имало подобен проблем.
Хотелиери от "Слънчев бряг" са готови да настанят безплатно и да осигурят необходимите условия на чуждите туристи, блокирани на летище Бургас, съобщи председателят на Управителния съвет на СНЦ "Съюз на собствениците" в туристическия комплекс Елена Иванова след приключилото късно снощи извънредно събрание на съюза.
То бе свикано след като правителствен самолет бе изпратен да превози родителите с малки деца, бременните жени и болните туристи от Бургас и Варна до Москва.
Хотелиерите гарантират
да поемат в техни бази разноските по престоя и обслужването
на всеки един турист, докато има яснота кога ще бъдат извозени с полети летовниците и бъде преодоляна кризата на аеропорта.
Съжаляваме, че търговски спор създаде неудобства за туристите и гостите на българското Черноморие, заяви Иванова.
От съюза, който обединява местните хотелиери добавиха, че на всяка цена ще окажат цялата необходима помощ на туристите-заложници на конфликта между туроператорската фирма и националния превозвач.
Експерти в туристически бизнес в "Слънчев бряг" посочват, че през тази година резервациите на руски туристи са с повече от 10 на сто в сравнение с миналогодишните.
По последни данни на бранша, 90% от туристите пристигат от Русия със самолет, а всеки втори руски посетител предпочита да отседне в 4 и 5-звездни хотели. От Съюза съобщиха, че "Слънчев бряг" е на челните места след най-популярните в Русия летни дестинации.
По този критерий,
"Слънчев бряг" изпреварва курортите в Гърция, Кипър, Черна гора, Хърватия , Египет
и др.
Латвийската авиокомпания "Смарт линкс" ще превози 173-ма от туристите на фирма "Алма Тур" до Рига със седем часа закъснение. Полетът им за 5 часа тази сутрин с превозвача "България Ер" бе отменен. Те ще летят в 12 часа на обяд.
Това е пети самолет, който не изпълнява предварително заплануваните маршрути заради възникнал спор между българската авиокомпания и "Алма Тур" за 7 млн. лева дълг.
"България Ер" започна да отменя полети в събота сутринта. В почивния ден около 500 руски туристи от три полета останаха блокирани на летището в морския град до вечерта. По-късно бяха настанени в хотели.
Вчера бе отменен и полетът до Хелзинки, а днес- до Рига.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!