Б ългария е на едно от последните места в Европейския съюз по използването на колани от пътниците на задната седалка. Това каза пред журналисти д-р Милен Марков, експерт в Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“ (ДАБДВ).
Експертът посочи, че по някои показатели, свързани с пътната безопасност, страната ни не заема последните места, но данните у нас са тревожни. За пример той посочи резултатите от точково изследване, извършено чрез наблюдение на определена локация на пътя, според които голяма част от водачите на автобуси и товарни камиони, които са професионалисти и към тях изискванията за придобиване на свидетелство за управление са завишени, използват мобилен телефон докато шофират.
"Пътна полиция" започва проверки в страната
Този начин на поведение е високорисков, противоправен и морално укорим, категоричен е експертът. Като друг пример той даде шофирането с необезопасени автомобили, превишената скорост и други рискови фактори на пътя.
Безопасността на движението по пътищата е отговорност на всички нас. Не е възможно проблемът да бъде решена с една или няколко мерки, обясни експертът.
Милен Марков взе участие в организиран от Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“ форум. Той се провежда днес в София с участието на представители на Европейската комисия, Европейския съвет за транспортна безопасност, както и представители на българските институции и неправителствени организации, ангажирани с безопасността на движението по пътищата, които споделят добрите европейски практики в областта.
В рамките на форума бяха представени резултатите по финансиран от Европейската комисия специален изследователски проект, наречен BASELINE. Проектът е насочен към извършване на задълбочен анализ на факторите, въздействащи върху настъпването на пътнотранспортни произшествия и разкриване влиянието на високорисковото човешко поведение.
МВР: Тежките катастрофи, причинени от дрогирани шофьори, са под 1% спрямо общия брой
Изчислени са ключови показатели, които предоставят статистически значими резултати за високорисково поведение на участниците в движението и които ще са основа за предприемане на мерки за реално и проследимо във времето намаляване на пътнотранспортния травматизъм в страната.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!