В столичния градски транспорт има китайски камери за наблюдение, като избраният производител има история с уязвимости. В метрото пък са сложени валидатори, произведени в Русия. Това предупреди бившият министър на електронното управление и настоящ депутат от ДБ Божидар Божанов в "Туитър", предаде DarikNews.bg.
"Ако са взети необходимите мерки, това не би следвало да е проблем,
но за да сме сигурни, че няма да има неоторизиран достъп до видеонаблюдението и до данните от валидаторите, изпратих въпрос до ДАНС (чрез министър-председателя)", пише още Божанов.
В столичния градски транспорт има китайски камери за наблюдение, като избраният производител има история с уязвимости. В метрото пък са сложени валидатори, произведени в Русия.
— Bozhidar Bozhanov (@bozhobg) January 9, 2023
"Питам дали са направили проверки и препоръки в столичния градски
транспорт и дали тези препоръки са били отразени. Транспортът е част от стратегическите дейности по Постановление 181 на Министерския съвет и ДАНС следва да имат актуален поглед върху него", пише още той.
Темата с новото таксуване в столичния градски транспорт е особено актуална,
след като бе осветлен нов проблем с електронната система за билетите в столичния градски транспорт, съобщи NOVA. По сигнал на пътуващите валидаторите източват суми от електронните портфейли (виртуални карти), инсталирани в мобилните им устройства.
В същото време омбудсманът Диана Ковачева изпрати писмо до председателя на столичния общински съвет Георги Георгиев
и столичния кмет Йорданка Фандъкова, в което алармира за голям брой жалби, свързани с променените условия за пътуване в градския транспорт, в сила от 1 януари тази година.
Основните възражения на столичани в сигналите до националния обществен защитник
се отнасят до вида на превозните документи, изискването за тяхната задължителна валидация като условие за редовен превозен документ, както и оскъпяването на транспортната услуга чрез отпадане на някои икономически изгодни превозни документи, предаде БТА.
"Основно недоволство сред хората буди отпадането на някои тарифни продукти
– най-вече месечната карта за пътуване с метро, месечната карта за пътуване с една линия на наземния транспорт. Гражданите се оплакват, че пътуват до работа или до друга своя ежедневна дестинация единствено по една линия на градския транспорт или с метро и след промените са принудени да си закупят месечна карта за всички линии, което не отговаря на действителните им нужди", сочи омбудсманът.
Диана Ковачева подчертава, че и пътниците, които преди използваха талоните за 10 пътувания,
също негодуват, защото пътуват инцидентно с градски транспорт и сега са принудени да си купуват превозен документ, който обаче не отговаря на транспортната им потребност и бюджета.
Ковачева посочва като друг голям проблем задължителната валидация на превозните документи.
От Центъра за градска мобилност съобщиха, че за неспазването ѝ е ще бъде налагана глоба, която според Ковачева притеснява и затруднява особено много възрастните хора.
„В тази връзка смятам, че следва да бъде потърсено решение и на този проблем.
Намирам за несправедливо да бъде глобяван пътник, който има редовен документ за пътуване, само заради това, че не го е валидирал“, подчертава общественият защитник.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!