Б оровец, Созопол и Велинград са топ дестинациите в България. През лятото българите предпочитат да почиват основно на море, а през зимата и неактивните сезони си организират екскурзии за разглеждане и опознаване на различни обекти в страната, сочи изследване, представено днес от Министерството на икономиката и енергетиката (МИЕ).
За 2013 г. общо пътувалите у нас или в чужбина са към 2.5 млн. души, което представлява 40% от българското население на възраст над 15 години.
28% от тях са почивали само в България, като това са предимно млади и активни хора със средно или висше образование и доходи от 340 до 700 лв., показват данните от специално социологическо проучване за причините за пътуванията на българите в страната и чужбина.
Според него средната почивка на българина у нас е 5-6 дни с разход от 244 лв. на човек. В чужбина българите харчат около три пъти повече – средно по 646 лв. на човек.
Три основни причини карат българите да предпочетат пътуване в България
вместо чужбина – липсата на езикова и културна бариера, по-лесната организация на пътуването и на престоя, както и убеждението, че първо трябва да опознаем държавата си, а след това други страни, народи и култури. Има и една четвърта причина, свързана с желанието ни да посещаваме нови и непознати за нас места.
Днес бе официалното представяне на проекта на Министерството на икономиката и енергетиката "Комуникационна кампания за насърчаване на вътрешния туризъм в Република България". Той се финансира по ОП „Регионално развитие” чрез Европейския фонд за регионално развитие на ЕС, като целта е да увеличим дела на българските туристи на вътрешния пазар, да промотираме интересни и неизвестни до този момент туристически обекти и маршрути, както и да създадем повече заетост за местната икономика, подчерта Ива Якимова, началник отдел в МИЕ и ръководител на проекта.
Според нея с реализирането на целогодишната рекламна кампания, която се предвижда по проекта, ще се намалят и и сезонността, и териториалната концентрация на туризма и ще се постигне по-равномерно разпределение на ползите от активната туристическа дейност.
Напоследък се забелязва, че българската туристическа индустрия търси начини за привличане на български туристи и една от посоките за това е чрез намаляване на цените и повишаване на качеството на услугата.
Експертите препоръчват при разработването на предстоящата целогодишна рекламна кампания да се наблегне на културния туризъм, както и на популяризирането на 50-те малко познати туристически обекти, които бяха включени в списъка на МИЕ по изпълняваните проекти по Средносрочната рамкова инвестиционна програма до 2011 г.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!