До 2020 г. трябва да спрем да говорим за магистрали и парите за тях да бъдат прехвърлени в железопътния транспорт. Това каза премиерът Бойко Борисов, който инспектира отсечката Крумово - Първомай от жп линията Пловдив-Свиленград.
Министър-председателят пристигна с близо час закъснение и мотрисата потегли от Крумово в 11.30 часа вместо в 10.00 часа, както бе обявено първоначално.
"Сами се убедихте, че стигнахме само за 15-ина минути до тук, като на една отсечка влакът вдигна 170-180 км/ч", заяви премиерът Бойко Борисов при слизането си в Първомай.
Премиерът изрази задоволство от видяното. "Този проект беше изцяло изоставен от тройната коалиция и благодарение на нашите усилия до 2014 г. ще пътуваме от Пловдив до гръцката и турската граница за 1,15 часа", каза още Борисов.
В Първомай транспортният министър Ивайло Московски връчи на Борисов и акт 15 за жп отсечките Крумово-Първомай и Първомай-Димитровград. Заедно с тях бяха още министрите Лиляна Павлова и Томислав Дончев, които също пътуваха с високоскоростната мотриса.
"След 2013 г. България може да кандидатства за
300 млн. евро финансиране от Европейския съюз, което възлиза на над 100 нови влака,
които да се движат по модернизираните отсечки", каза министър Ивайло Московски.
Проектът "Електрификация и реконструкция на железопътната линия Пловдив-Свиленград-турска/гръцка граници" е най-големият инфраструктурен проект на Национална компания "Железопътна инфраструктура". Наричан е преходен с мостово финансиране - от програма ИСПА към Оперативна програма "Транспорт".
Проектът предвижда реконструкция на една от най-старите жп линии в България, като скоростта ще бъде завишена на 160 км/ч за пътнически влакове и 120 км/ч за товарни влакове. Контактната мрежа и сигнализацията ще позволяват линията да се използва и от влакове с накланящи се кошове, които могат да е движат до 200 км/ч.
Към днешна дата е завършена на 99% работата по първа фаза (Крумово-Първомай), която се изпълнява от гръцката компания "Терна", и на 95% по втора фаза (Първомай-Димитровград), която се строи от италианската "Асталди".
Остатъкът от трасето от Димитровград до Свиленград ще бъде финансирано по Оперативна програма "Транспорт", като вече е стартирала тръжната процедура за избор на изпълнител.
Очаква се до лятото на 2012 г. да бъде завършена и отсечката Свиленград - турска граница.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!