И в най-лошите ви сънища не сте мислили, че ще дойда аз като министър-председател.
С тези думи премиерът Бойко Борисов се обърна към строителите на АМ "Люлин" при пътен възел Драгичево.
Министър-председателят направи поредна проверка на строителния обект и констатира 70-дневно закъснение в строителството.
Точно на 13 август Борисов обеща, че ще инспектира строителството на 20 дни. Тогава той отбеляза, че средства за "Люлин" има, има го и обещанието на изпълнителите да завършат обекта в срок, но каза, че е скептичен за срока на изпълнението.
"Вие може би много добре чухте, че и в най-лошите им сънища не са ме виждали като премиер и че поне още три години са щели да правят тази магистрала. До 20 дена трябва да пуснем движението по една от естакадите. В края на ноември трябва да е готово на биндер", каза Борисов.
По думите му работата по тунелите върви добре, а за изолацията на мостовете е била променена технологията, след като наша лаборатория е установила, че изолациите не са добри и сега ще слагат пет пъти по-скъпа.
Чухте какво им казах: който се е мотал пет години, сега ще плаща по-скъпо, каза Борисов.
Премиерът Бойко Борисов съобщи, че е разговарял със своя турски колега Реджеп Тайип Ердоган
по повод хода на строителството на магистрала "Люлин", осъществявано от фирмата "Мапа Дженгиз".
Борисов е заявил на своя колега, че ако фирмата не се справи, повече турска компания няма да бъде допусната да строи у нас.
Премиерът каза, че се надява да бъдат усвоени 145 млн. евро до края на годината, предвидени за АМ "Люлин" по програма ИСПА. Към днешна дата на обекта са заработени 121 млн. евро. Платени от тях са 107 млн. евро.
По думите на Борисов европейският и българският данъкоплатец са си свършили работата и чакат завършването на магистралата.
В момента на естакадата работят 400 души, а на тунелите - 100. До 20 дни се пуска пътят за Гърция при възел "Даскалово", където се извършват строителни дейности.
Целта е да бъде пуснато движението за зимния сезон в посока Благоевград-Кулата
по възможно най-доброто трасе, а допълнителните работи ще се правят догодина.
Министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев, който придружава премиера, обясни: "Констатираното закъснение беше 70 дни, спрямо актуализирания график на поне пет предишни графици.
През 2007-2008 г. тази магистрала е изпълнявана по 8%. Когато трябваше да приключи строителство й през 2009 година, тя е била готова едва на 33%. Сега за една година трябва да се построят 67%, което е 8 пъти по-бързо спрямо 2007-2008 г.".
В България има 7 магистрали, 3 ще построим в този мандат, 4 - в следващия,
заяви Борисов. Той направи и символичната първа копка на Лот 4 от автомагистрала "Тракия".
Премиерът изрази надежда, че аутобанът ще бъде готов през юни 2012, а не както е по договор - през август, за да може българинът да стигне по магистралата до морето спокойно.
Отсечката Ямбол-Карнобат е най-дългата от АМ "Тракия". Изпълнител е консорциум от 9 големи български фирми. Борисов заяви, че се надява те да работят бързо, отговорно и качествено и предупреди изпълнителите, че контролът ще бъде ежедневен.
Последният участък от магистралата обхваща отсечката от Ямбол до Карнобат и е с обща дължина 49,8 км. Цената на строежа е 174 705 600 лв. и се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз чрез Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013 г.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!