"В последните години в нашето управление на българските военни летци са дадени стотици милиони. Осигурени са им най-скъпите и най-модерни самолети тип "Спартан", най-скъпите и произведени единствено за България „Пантер”-и, най-скъпите и модерни хеликоптери „Кугър”, заяви премиерът Бойко Борисов, цитиран от БГНЕС.
"Във всички сектори на държавата сме дали огромни пари, за да ги стабилизираме – и в икономиката, здравеопазването, държавата се нуждае изключително от нови влакове и какво ли не още. Моите уважения към неразположенията им (на военните летци – бел.ред.),
времето е лошо и мен ме е страх да летя на такова време,
но летя, когато има задача", добави премиерът.
Коментарът му е по повод напрежението в авиобаза „Граф Игнатиево”, за което се разбра вчера. Поводът е информацията за появило се недоволство сред военните пилоти от базата. Вчера сутринта те са решили да не изпълняват учебни полети, а само тези, които са в рамките на задълженията ни по така наречената мисия по „Еър Полисинг” - охрана на границите на НАТО. Пилотите масово са докладвали, че не се чувстват психологически подготвени да летят.
Борисов съобщи и че е говорил с военния министър Красимир Каракачанов, който му казал, че нещата са решени.
„Колкото за българските военни летци е направено, за никой друг не е направено.
Надявам се искрено да няма и външна намеса, защото няма да е честно. Нашите правителства досега са плащали по стотици милиони евра за българските летци и съвсем малко за българските сухопътни сили, за българските моряци и всички останали”, каза още Борисов.
Няма "бунт" в авиобаза "Граф Игнатиево", съобщиха официално от прокуратурата.
Военните магистрати в Пловдив са направили проверка по сигналите за възникнало напрежение сред летателния състав на авиобазата. Прокурорите не са установили престъпление по служба, извършено от летците.
Според констатациите им личният състав на авиобазата е изпълнявал задачите си. Материалите от проверката са докладвани на военно-апелативния и на главния прокурор.
Военните пилоти трябва да летят минимум по 180 часа на година, за да поддържат формата си, а българските летят само 30 часа, заради техническите проблеми в бойната ни авиация. „30 часа годишно са нищожни часове полети, за да могат пилотите ни да поддържат уменията си”, каза сутринта в предаването „Здравей, България” по NOVA журналистът Александър Богоявленски, който е и специалист по авиация.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!