"Моята молба е да има максимална култура на движение. Примерно на моите коли аз съм им разпоредител на пешеходна пътека да спират, и те спират. Има ли хора, те спират", това казва премиерът Бойко Борисов на днешното заседание на Министерския съвет.
В началото на заседанието присъства шефът на НСО ген. Димитър Димитров, поканен заради вчерашния пътен инцидент с пилотната кола от кортежа на премиера.
От думите на Борисов става ясно, че той и вътрешният министър Цветан Цветанов са пътували във втората кола от кортежа, която бе леко ударена при инцидента.
"Момчето, което караше нашата кола специално заслужава и да го наградите, защото просто избяга в банкета между мантинелата и колата и избегна челния сблъсък. Може би сте видели удара по бронираната кола започва от задната врата, където стоеше Цветанов, и отива към калника", обръща се премиерът към шефа на НСО, става ясно от публикуваната стенограма от заседанието.
"Но, действително, има и някои случаи, в които аз съм им правил забележка, Коджейков знае, когато прекалено агресивно, особено покриващата кола се движи", добавя Борисов.
Ползвате се с личното ми доверие и уважение, но в същото време не може да не реагираме, когато има подобна ситуация, казва премиерът на шефа на НСО.
"Изцяло се доверяваме на службата. Молбата ми е, въпреки всички мерки, които са взети, да продължи тази взискателност и да им обяснявате всеки ден, че когато се ударим не казват "шофьора Цецо или Иванчо се удари", а казват "Борисов се удари", все едно аз съм я карал тази кола там... Има ли някаква такава ситуация, няма да се крием, който и където е, излиза, обяснява се максимално публично, максимално открито, ако има виновни – наказваме, на всеки се случва. Това е начинът, по който да се реагира", допълва премиерът Борисов.
Пред министрите ген. Димитров признава, че действително има увеличение на инцидентите с коли на НСО с около 20-30%.
Анализът показва, че общо взето подготовката на служителите е на едно добро ниво, посочва той и призовава министрите да се намерят средства за изграждането на полигон, където служителите на НСО да се обучават в шофиране при екстремни ситуации.
Така или иначе се прави компромис с подготовката, който компромис често води след това и до такива явления, които не бива да допускаме, каза ген. Димитров.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!