Б ългария е вече 100% енергийно независима, никой не може да ни спира кранчето или да ни извива ръцете. Страната ни става незаобиколим фактор на газовата карта в Европа. С нашите газови магистрали даваме възможност на всички да получават газ, а транзитните такси остават за българите 70 години напред.
Това заяви премиерът Бойко Борисов, който огледа на място строително–монтажни работи на компресорната станция "Нова Провадия" по трасето на "Балкански поток", съобщават от пресцентъра на МС.
Имаме най-добрите компресори в света на американската компания Solar Turbines, реверсивни във всички посоки – Север-Юг, Юг-Север, Изток-Запад, Запад-Изток. Това са т.нар. газови магистрали на газов хъб "Балкан", посочи премиерът Борисов.
Министър-председателят изтъкна, че заедно с другите енергийни проекти на територията на страната ни, България е на газовата карта на Европа и в света и всеки, който поиска, ще може да транспортира газ.
"Интерконекторът с Гърция се строи на пълни обороти. И като прибавим приоритетното ни газохранилище "Чирен", тази година ще е много добра за инфраструктурата в газовата сфера", отбеляза Борисов.
"Десетилетия сме се наслушали на приказките им – сега само можем да покажем поредния грандиозен строеж, който върви в момента", заяви още министър-председателят.
Компресорната станция "Нова Провадия" е разположена в землището на с. Ветрино, област Варна и ще бъде оборудвана с 4 компресорни агрегата с инсталираната мощност 10 MW всеки от тип Mars 90. Новите компресорни агрегати на станция "Нова Провадия" са от най-ново поколение, производство на американската компания Solar Turbines. Агрегатите са снабдени с ниско емисионни горивни камери, съответстващи на изискванията на екологичното законодателство в частта за горивните инсталации, осигуряващи спазване на допустимите норми за изпускане на вредни замърсители в атмосферния въздух. На площадката на КС "Нова Провадия" работят близо 250 души.
В края на 2020 г. беше въведена в експлоатация първата от двете компресорни станции по трасето на "Балкански поток" – КС "Расово", която е оборудва с 3 компресорни агрегата с инсталирана мощност 12 MW, всеки от тип Mars 100, производство на американската компания Solar Turbines.
Изграждането на компресорна станция "Нова Провадия" е последният етап от реализацията на проекта "Разширение на газопреносната инфраструктура от българо-турската граница до българо-сръбската граница".
С неговата реализацията ще се повиши сигурността на доставки на природен газ от различни източници, ще се увеличи конкуренцията и прозрачността на пазара с природен газ. Като ключов проект за пазарната интеграция, Балкански поток ще допринесе за гарантиране на доставките на природен газ за страната и за региона, като същевременно ще създаде реални условия за диверсификация на източниците и маршрутите и възможност за пренос на допълнителни количества природен газ за и през България.
"Това, което всички искаха и диверсификация в ел. енергията - могат да си внесат евтина ел. енергия до България или ако ние произведем евтина, да изнесем на друго място. Вие си спомняте, вече в Европа продукцията в много от напредналите държави, искат да имат сертификат за зелена енергия. Ние и в това отношение сега даваме възможност нашите соларни, ветропаркове, водните ни централи, ако има излишък, веднага да могат да го продадат на добри пазари", каза Борисов.
Бойко Борисов заяви, че за разлика от своите опоненти, той отчита, когато нещо е направено.
"България навремето в тази сфера е направила много като инвестиции. Добре са направили енергопреносната ни система и ние надграждаме сега, за да я свържем с цяла Европа. За това към този проект имаме 60 млн. от ЕК грант. Благодарим за това, което са направили и ние като техни деца във времето, сега надграждаме по най-добрия начин. Като си направим АЕЦ "Козлодуй" 7-ми, 8-ми реактор, ще можем отново да сме лидери", допълни още Борисов.
"Обещанията си към инвеститорите в България съм ги изпълнил", каза премиерът.
Борисов се срещна с голям инвеститор, който е разкрил над 3000 работни места в Североизточна България.
"Малко по-нагоре на 200 метра е новата газова станция, така че новото разишрения и новите инвестции, които ще направите, изискват повече електричество, повече газ и то евтини. И за това се разширявате", каза лидерът на ГЕРБ.
"Има много специалисти, които обясняват "привличайте инвестиции". Първо направихме пътя, правим магистралата "Хемус", докарахме им ток, докарахме им газ. Мярката 60/ 40 работи още работи. После се чудят защо мюсюлманите, ромите и всички българи гласуват за нас - защото им създаваме работни места, за да си изкарват честно и почтено хляба", каза още Борисов.
Според него у нас сме пример за етническа толерантност в региона. "Най-верният начин сме го намерили ние. Без да разделяме, а да обединяваме хората", каза Борисов.
По думите му ГЕРБ са си обещали "работа, работа, работа" хората да са доволни, а другите разчитат на "приказки, приказки, приказки".
"Обичайните заподозрени, по-полека, да не се пънат така, както са се забързали за власт и голяма баница. То е само работа", заяви още лидерът на ГЕРБ.
"Изграждането на автомагистрала "Хемус" е необратимо, написа във Facebook лидерът на ГЕРБ и водач на листата на коалиция ГЕРБ - СДС в 16-ти МИР Пловдив град и в 25-ти МИР София-град Бойко Борисов.
"С бързи темпове напредва строителството на над 16 км на автомагистрала "Хемус" в участъка между пътните възли "Буховци" и "Белокопитово". Отсечката се очаква да бъде готова за летния туристически сезон. Извършват се дейности по големите мостови съоръжения - монтират се главни греди, армировъчни работи и бетонови работи по пътните плочи. Изграждат се отводнителните съоръжения. В ход е и изпълнението на ограничителни системи. Когато позволяват метеорологичните метеорологични условия, участъкът се асфалтира", пише Борисов.
Той отбеляза, че средствата са осигурени и строителството върви на високи обороти, въпреки пандемията.
"Скоро в Северна България ще се пътува по-бързо и по-приятно, както сме обещали. Започнали сме и процедурата по изграждане на 75 км от магистралата Русе - Велико Търново", пише още лидерът на ГЕРБ.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!