М инистър председателят Бойко Борисов провери ремонта на Южната дъга в София. Заедно с него бе и зам.-регионалният министър Николай Нанков.
"Направихме нов, хубав град. Стотици инвеститори идват в района. Лентите в южната дъга ще бъдат 10. Десетилетия наред тук имаше задръствания. Сега има прекрасни кръгови кръстовища", заяви премиерът.
Той посочи, че благодарение на подобренията са се увеличили и проектите в строителството.
Борисов посети още и показа изградените над пътя пасарелки, чрез които хората да могат да преминават.
"Виждате колко сложна конструкция, но мисля, че от тук се вижда и прекрасно мащабът на строителството и грижата за хората. Само да дам пример - в момента, в който започнахме да строим дъгата, виждате колко нови комплекси, не една, не две - над двеста къщи вече са направени, там където бяха ниви. Виждате крановете, продължава да се строи", посочи премиерът.
Министър-председателят Бойко Борисов огледа на място и строителните дейности по АМ "Европа".
"Огромен напредък има по изграждането на АМ "Европа". Най-труден е третият участък от ГКПП "Калотина" до Драгоман, но със завършването на магистралата ще се пътува без светофар от Мюнхен и Виена, през Белград до Бургас и Солун", заяви той.
Премиерът акцентира, че магистралата е от огромно значение за всички държави в региона, тъй като е част от Трансевропейския коридор 10, а на България ще носи и приходи от винетни такси.
"Всички виждат какво е направено и мащаба на строителството, което дава работа на стотици работници. Магистралата ще бъде в полза и на хората, и на бизнеса", категоричен бе Борисов.
Премиерът отбеляза, че изграждането на АМ "Европа" се извършва без да се възпрепятства пътния и железопътния трафик по трасето.
"Ако е било лесно, другите щяха да го направят. Българите строят и го заслужават", посочи още министър-председателят.
Строителните работи по 14,5-километровата отсечка от ГКПП "Калотина" до Драгоман започнаха през февруари тази година и екипите на строителя работят максимално мобилизирано обектът да е готов в рамките на година. Работи се по цялата дължина на трасето, изпълняват се земни и пътни строителни дейности, подготовка на земната основа; бетонови, кофражни, армировъчни работи, масивни бетонови и стоманобетонови конструкции.
Вторият участък от Драгоман до Сливница, с дължина 17 километра, е готов. Движението в участъка беше пуснато предсрочно в началото на ноември 2020 г - половина година по-рано от предвиденото.
За третия - 16,5 км участък на автомагистралата - между Сливница и София, в края на февруари тази година стартира обществена поръчка за избор на изпълнител на строително-монтажните работи. На 9 април предстои отварянето на офертите на кандидатите.
Отсечката ще преминава по изцяло ново трасе. Тя ще започва при с. Храбърско - при 32-ри км, ще преминава по нов терен на север от Божурище, между селата Волуяк и Мрамор и ще се влива в Северната скоростна тангента при пътния възел със Софийския околовръстен път.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!