Дългът за мотрисите "Сименс" може да бъде заменен за "БДЖ товарни превози".
Това каза в Министерския съвет днес премиерът Бойко Борисов на обща
пресконференция с президента на Асоциацията на германските
индустриално-търговски камари проф. Ханс Хайнрих Дрифтман.
България
дължи близо 300 млн. лева на Германия по тази сделка и този дълг ни тежи
като воденичен камък. Това е уникална по своята глупост сделка, каза Борисов.
"Товарни превози" са пуснати за приватизация и аз помолихда се
разговаря със "Сименс" дали не биха се съгласили да вземат дружеството за
сметка на този дълг, затова ги каним да дойдат на търга и тези пари да могат
да се преоформят, допълни Борисов.
Вашата страна е важна за целия
регион, защото има солидна бюджетна политика
и има политически успехи,
посочи германският гост. Бюджетната политика е важна, а България и Германия
са пример за други страни в Европа, каза Дрифтман.
Германският успех в
икономиката се дължи на средните фирми, които работят и навън, допълни
той.
Борисов изрази убедеността си, че през следващите
една-две години голям немски завод ще изнесе производството си в България,
защото страната ни е с добър инвестиционен климат.
Няма да се инвестира само
във фотоволтаиции ветропаркове,
истинското ни желание е да се инвестира в
заводи с хиляди работни места, допълни премиерът. Той съобщи за няколко
съвместни пилотни проекта в образованието, чрез които ще се намали младежката
безработица.
Дрифтман посочи, че дългосрочно страните в Югоизточна Европа
могат да привличат германски фирми само, ако имат подходящи и честни рамкови
условия. Искам изрично да подчертая, че само при добри рамкови условия фирми
- например от областта на доставките, ще могат да инвестират в страната ви,
каза гостът. Той отбеляза със съжаление, че
германските инвеститори
в България се чувстват отчасти несигурни
и допълни, че е важно по тези
въпроси да се разговаря.
Президентът на Германо-българската
индустриално-търговска камара Бертрам Ролман, който присъства на
пресконференцията, каза, че през миналите години у нас е имало различни
инвеститори в областта на алтернативните енергии, които заради
непрекъснатите промени в Закона за ВЕИ не са могли да спечелят нищо в
България.
Ето например и историята със "Сименс" и вагоните, допълни гостът и
отбеляза, че тези проблеми рефлектират върху рейтинга на
България.
Премиерът Борисов заяви, че страна ни полага огромни усилия да
плати за влаковете, въпреки че тази сделка не е трябвало да се сключи, а
най-вече сумите е трябвало да бъдат платени от предишното правителство.
Що
се касае за ветропарковете и особено фотоволтаиците, колкото и да ми се
сърдят инвеститорите, българският гражданин ми е по-мил, отколкото това те
да изкарат големи печалби в България, заяви премиерът.
Той отбеляза, че
този тип инвестиции не са свързани с разкриването на много работни
места, но са причина за увеличението на цената на тока с 13%. Ако бяхме
действали по стария закон, токът щеше да скочи с 40%, каза Борисов.
Приемам критиката или недоволството, но между това инвеститорите да останат
недоволни или българските граждани, бих избрал да застана на страната на
хората. Това го заявих и на професора, и аз се надявам, че той ще ме
разбере, допълни министър-председателят.
Разговорът беше открит - имаше
конструктивна аргументация, посочи премиерът. Намалихме цената на "зелената
енергия" и германската компания "Бош" се присъедини към нашата енергийна
система на цена 180 лева за мегаватчас, а не за 485 лева, каза още той.
Искаме Германия да замени дълга за мотрисите за БДЖ Товарни преводи
Страната ни дължи близо 300 млн. лева на Германия по сделката за за мотрисите "Сименс"
2 август 2012, 15:49
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!