Е лектронното възлагане на обществени поръчки ограничава корупционните практики и прави процеса прозрачен, а този метод е приложим не само в строителството. Това стана известно от думите на премиера Бойко Борисов, който инспектира ремонта на южната дъга на околовръстното шосе на Пловдив.
Борисов бе придружен от заместник-министъра на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков.
Вече търговете са изцяло електронни. Това е сто процента борба с корупцията, прозрачно, даваш си офертата, и не само в строителството, и при "Булгартрансгаз" - газопроводите, вече е така, коментира във Фейсбук премиерът и призова фирмите да "се научат да пишат и документите такива, каквито после ще изпълняват".
"Пловдивчани да знаят, че сега им рехабилитираме старото околовръстно и локалите за Асеновград - Пловдив, и до Скобелева майка - четирилентов път, надявам се в най-скоро време да се направи", каза още премиерът.
Премиерът отбеляза, че тече ремонтът на участъка от пътя Девин - Кричим, където в предишни дни имаше пропадане на част от подпорната стена.
Борисов съобщи, че се работи и по магистралата "Струма" - в района на Мало Бучино, където имаше пропадане на земна маса около колоните на мостовите съоръженията, като дерето се почиства, за да може да бъде отводнено. Пилоните са на дълбочина 20 метра и няма опасност от пропадане, каза премиерът.
Правителството отпуска 20 милиона лева за укрепване на пътища в страната, съобщи още Борисов.
"Пътят между Първенец и Лилково е в изключително лошо състояние. В момента той се ремонтира, като ще се положи асфалтова настилка и ще се разшири габаритът. На този път има и свлачище - в близост до разклона за с. Ситово, което ще бъде укрепено", установи при обиколката си Борисов.
В рамките на 4 месеца вече ще има асфлатова настилка на пътя Първенец-Лилково, обяви Борисов, който посети един от тежките участъци на трасето, на което асфлат никога не е имало.
"Компрометираните места ще ги направим. Машините работят, разширяват габаритите, асфалтират, укрепваме пътя. В момента се прави и ще бъде асфалтиран до Лилково в рамките на 4 месеца", отбеляза премиерът.
Ще бъдат укрепени и две свлачища. Борисов отбеляза, че температурните амплитуди и бързата промяна на времето се отразяват изключително негативно на старите пътища.
Министър-председателят коментира и темата с миграционната вълна, която не се усеща от гражданите, но работата на българските граничари не е спирала.
"Няма нощ, в която между 80 и 200 нелегални мигранти да не бъдат възпирани да влязат в България. Има КПП-та, където всеки, който бяга от война, може да влезе у нас. Но нелегално не е възможно", каза още Борисов.
29 млрд. евро ще получи страната ни от Европейския съюз за справяне с щетите и последствията от пандемията.
"Това са 60 млрд. лева, които ще дойдат в страната ни в следващите години, от които 50 млрд. лева са грантове", е съобщил премиерът Борисов по време на оглед на строително-ремонтните работи на АМ "Тракия", информира правителственият пресцентър, цитиран от БТА.
За първи път за България ЕС предвижда толкова значима сума за възстановяване от кризата, причинена от пандемията. По думите на премиера Борисов, това ще гарантира, че каквото и правителство да има след изборите, няма да се спре инвестиционната програма на държавата. По темата вицепремиерът Томислав Дончев докладвал на премиера относно напредъка на страната ни по подготовката на Плана за възстановяване и устойчивост на България.
Той изтъкнал, че България е сред държавите, които се движат най-бързо и това ще даде възможност парите да са максимално бързо на разположение на бизнеса. Публикувана е вече и новата версия на Плана след проведените обществени обсъждания и консултации. "Добрата новина е, че специално за бизнеса има предвидени нови 900 милиона лева в три фонда, освен тези 800 милиона, които са останали от първия вариант на плана. Предвиждаме тези пари да станат максимално бързо достъпни в България - ако може още в средата на тази година", изтъкнал Дончев. Вицепремиерът добавил, че през следващите 5 години България ще е в състояние да удвои обема на публични инвестиции в инфраструктурата, железниците, дигиталната свързаност, енергийната ефективност, но преди всичко за директни инвестиции за бизнеса.
Премиерът Борисов е инспектирал днес и ремонта на 17-километров участък от АМ "Тракия", намиращ се между връзката с автомагистрала "Марица" и пътен възел "Чирпан - Изток". "Нека хората да видят, че съоръженията на магистрала "Тракия" са компрометирани и за съжаление правим на практика нова магистрала. Когато откриваха тази част, тогава Станишев беше премиер, Гагаузов-министър, какви приказки бяха. Но да не хвърляме вината на предишните, защото си е тяхна. Важно е да го направим и да е безопасно за хората," казал премиерът Бойко Борисов, по време на проверката.
Строителните дейности са част от поетапния ремонт на компрометирано 40-километрово трасе на магистралата между Стара Загора и Чирпан. По трасето на магистрала "Тракия" се възстановява конструкцията на пътя, извършва се стабилизиране на основата, подмяна на асфалтовата настилка, реновират се 9 големи съоръжения, подобрява се отводняването и се прави ландшафтно оформление. На участъка ще се монтира най-висок клас мантинели между двете платна, което би възпрепятствало навлизане и на тежкотоварни превозни средства в насрещното платно. Очаква се строителните дейности в този участък да приключат до края на март.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!